سومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی از متهمان بانک سرمایه و تهیه کنندگان سریال شهرزاد به همراه 33 متهم دیگر پرونده صبح امروز (شنبه) به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

 

Mohammad_Emami3.jpg (100 KB)

 

در ابتدای جلسه دادگاه قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم محمد امامی گفت در جایگاه قرار بگیرد و بیان کرد: در جلسه قبل ادعا شد که مفاد کیفرخواست قرائت شده با اصل کیفرخواست تفاوت دارد که باید بگویم وکیل و متهم چنانچه ذره‌ای اختلاف در محتوای کیفرخواست قرائت شده در دادگاه و کیفرخواست ارائه شده به آن‌ها مشاهده کردند می‌توانند در زمانی که موعد دفاع آن‌ها است، این ایراد را مطرح کنند.

وی ادامه داد: من تمام مطالبی را که نماینده دادستان قرائت کرد با مفاد کیفرخواست مطابقت دادم؛ آنچه قرائت شد با محتویات کیفرخواست 141 صفحه‌ای که شما کپی آن را از دادگاه گرفتید یک سر سوزن نیز تفاوت نداشت؛ آقای وکیل این بداخلاقی‌ها خوب نیست شما باید قانون را رعایت کنید.

قاضی مسعودی مقام خطاب به وکیل متهم امامی، گفت: شما هر کاری می‌خواستید در رسانه‌ها کردید و مختارید هرکاری می‌خواهید انجام دهید، اما من پایم را از قانون فراتر نمی‌گذارم؛ آقای وکیل شما در سال 97 به دفتر من مراجعه کردید؛ زمانی که پرونده هیئت مدیره بانک سرمایه مطرح بود گفتید من مسئول وصول مطالبات بانک سرمایه بودم، اما با آن خاتمه همکاری دادم و یک سری مستندات در رابطه با فساد بانک سرمایه، در رابطه با هیئت مدیره و برخی تسهیلات گیرندگان دارم که من به شما گفتم ما تحقیق می‌کنیم؛ به صراحت اسم برخی متهمین پرونده را آوردیم، من به دفتر شما گفتم حق ندارید ایشان را دعوت کنید، چون ممکن است ذهنیت ایجاد شود، شما مدام به من می‌گفتید قاضی شجاع و عادل. حالا چه شده که وقتی هنوز فقط کیفرخواست قرائت شده، شما این همه جنجال می‌کنید و می‌گویید که از این دادگاه عدالت را نجویید.

رییس دادگاه در ادامه ضمن تفهیم اتهام به متهم محمد امامی گفت: محمد امامی فرزند احمد حسب محتویات پرونده، کیفرخواست و مستندات اتهام شما دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ 1350 میلیارد ریال از محل اخذ تسهیلات از بانک سرمایه به نحو نامشروع، دریافت غیر قانونی 26 فقره ضمانت نامه بانکی فاقد پشتوانه مجموعا به مبلغ 5 هزار و 96 میلیارد ریال از بانک سرمایه، دریافت غیر قانونی مبلغ هزار و 124 میلیارد و 326 میلیون ریال از شرکت‌های سرمایه گذاری فرهنگیان و تدبیرگران اطلس متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان در پوشش قراردادهای حق العمل کاری، دریافت غیر قانونی و جوه به مبلغ 414 میلیارد و 954 میلیون و 311 هزار ریال از شرکت توسعه ساختمان سرمایه، در پوشش انعقاد قرار داد حق العمل کاری به نام شرکت پترو گل و روشه قشم، مبلغ هزار و 269 میلیارد و 300 میلیون ریال در فرآیند دریافت املاک لواسان و چناران از بانک سرمایه، انتقال ملک خیابان شهید فیاضی به بانک سرمایه، از طریق گران نمایی در ارزیابی املاک، دریافت غیر قانونی 900 میلیارد تسهیلات مشارکت مدنی ازبانک سرمایه به نام گلگلون تجارت جهان، باران تجارت آوا و لوله سازی دقیق زاگرس، معاونت در ارائه گزارش کارشناسی رسمی دادگستری به نحو خلاف واقع که در حکم جعل در اسناد رسمی در خصوص املاک موسوم به فرشته است. آیا این اتهامات را قبول دارید دفاعیات خود را شرح دهید.

متهم امامی ضمن رد اتهامات مطرح شده گفت: به هیچ عنوان قبول ندارم اول وکیلم دفاع می‌کند و جلسه بعد خودم.

پس از دفاعیات وکیل مدافع، قاضی خطاب به وی گفت: شما وارد دفاع و بند بند کیفرخواست شوید و حواشی نگویید. شما می‌گویید نظام بانکی این ایرادات را دارد، اما من نظام بانکی را رسیدگی نمی‌کنم. بیان کلیات فایده ندارد، وارد جزئیات شوید؛ چرا که متهمان دیگر نیز می‌خواهند دفاع کنند و کلیات خروجی نخواهد داشت.

در ادامه جلسه دادگاه قهرمانی نماینده دادستان با اعلام قاضی مسعودی مقام در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت: وکیل متهم امامی یک ساعت و نیم در جلسه دادگاه به بیان خاطرات دوران قضایی خود پرداخت و نیم ساعت از آن را نیز در خصوص معایب نظام بانکی کشور و یک ربع آن را در خصوص تسهیلات گرفتن با فاکتورهای صوری صحبت کرد. من یک لحظه تصور کردم در کافه نشسته‌ام و می‌خواستم درخواست اسپرسو بدهم.
پس از اظهارات نماینده دادستان، قاضی مسعودی مقام اعلام کرد: ادامه جلسه دادگاه در صبح و عصر روز دوشنبه (بیست و یکم مهر ماه) برگزار می‌شود./ ایسنا