القاصی مهر اظهار داشت: رئیس قوه قضائیه بار‌ها به بنده تاکید کرده اند که شخصاً در مورد زندان‌های تهران خصوصاً ندامتگاه شهر ری (ویژه زنان) ورود کنم.

 

12877835_671.jpg (66 KB)

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح امروز پنجشنبه از ندامتگاه شهر ری (ویژه زنان استان تهران) بازدید به عمل آوردند و در جمع معاونین و دادیاران ناظر بر زندان بیان کرد: ریاست محترم قوه قضائیه نسبت به مقوله زندان و وضعیت زندانیان نگاه تحولی ویژه‌ای دارند و رویکرد تحولی ریاست معظم قوه قضائیه رویکرد اصلاحی و باز اجتماعی شدن زندانیان است. ایشان بار‌ها به بنده تاکید کرده اند که شخصاً در مورد زندان‌های تهران خصوصاً ندامتگاه شهر ری (ویژه زنان) ورود نمایم؛ که امروز این توفیق حاصل شده که به همراه جمعی از قضات دادسرای تهران که موثر در بررسی و تعیین و تکلیف زندانیان هستند و مسئولیت مستقیم دارند در این مجموعه حاضر شویم.

وی ادامه داد: ضمن تاکید ریاست محترم قوه قضائیه بر سیاست حبس زدایی و با توجه به اینکه قانونگذار در رابطه با فرایند اجرای مجازات حبس در راستای باز اجتماعی نمودن و روند اصلاحی زندانیان، سازوکار‌های خاصی را پیش بینی کرده است.

علی القاصی افزود: بایستی از این ظرفیت‌های قانونی حداکثر استفاده را جهت اصلاح مددجویان و بازگشت آن‌ها به جامعه استفاده کنیم، خصوصاً خانم‌های زندانی که وضعیت آن‌ها خاص و به لحاظ تبعیت پذیری از همسر خصوصاً در جرایم مرتبط با مواد مخدر و شرایط معیشتی و اقتصادی دچار مشکلاتی می‌شوند و با وجود اینکه واجد مسولیت کیفری هستند، ولی ایجاب می‌کند که در خصوص زنان و بالاخص زنان دارای فرزند خردسال نگاه ویژه در جهت آزادی آن‌ها صورت گیرد.

لازم به ذکر است، تعدادی از زنان که واجد شرایط عفو بودند، اسامی آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی قرار گرفت و 175 نفر از زنان زندانی به همین مناسبت به مرخصی اعزام شدند.

در پایان دادستان تهران در راستای نظارت بر مسایل بهداشتی و رفاهی زندان و نیز اعزام به موقع زندانیان به شعب مراجع قضایی و همینطور انتقال محکومین زندانی به زندان شهرستان محل اقامت خود در جهت رفاه حال خانواده آن‌ها دستوراتی به مسئولین ذیربط صادر کرد./ باشگاه خبرنگاران جوان