چهارمین جلسه شورای عالی وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با حضور اکثریت اعضا به صورت آنلاین برگزار شد.

 

Markazvokala.jpg (47 KB)

 

در این جلسه در خصوص طرح نمایندگان مجلس که به بهانه سال جهش و جلوگیری از هزینه های حقوقی مطرح شده و به نوعی جامعه وکالت را مشوش کرده است و طی این طرح وکالت را نوعی کسب و کار تلقی و برای بنگاه های خصوصی نماینده حقوقی قائل شدند، اعضای شورای عالی تصمیمات مهمی اتخاذ کردند.

یوسف رضا ادیب زاده نایب رئیس و سخنگوی شورای عالی وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه، در این رابطه بیان کرد: مقرر شده است اطلاعیه و بیانیه ای از سوی شورا منتشر شود، همچنین طبق توافق شورای عالی اینجانب مسئول روشنگری در خصوص عوارض تصویب چنین طرحی نسبت به حق دفاع مردم و صیانت از حقوق ملت با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای عمومی شوم.

وی ادامه داد: قرار است با روسای هیات مدیره های استانی در خصوص رایزنی با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان‌های مربوطه طی تماس تلفنی پیگیری ها انجام شود.

نایب رئیس شورای عالی وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا جلسه  مشترک اعضای منتخب شورا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون ویژه جهش تولید برنامه ریزی شود. در این نشست هیاتی متشکل از سه عضو شورا به عنوان هیات حسن نیت برای مذاکره با کانون وکلا مرکز و اعضای اسکودا تعیین شد. همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون‌های 6 گانه شورای عالی وکلا به شرح ذیل مشخص و منصوب شدند.

الف-کمیسیون هماهنگی و حرفه ایی :

1-ادیب زاده

2-انصاری

3-چینی ساز

ب:کمیسیون تدوین و اصلاح ساختار مقررات :

1-غفوری

2-قانع

3-نریمانیان

ج:کمیسیون آموزش و پژوهش :

1-ابراهیمی

2-چیت سازان

3-رضوان طلب

4-اصلانی

د:کمیسیون تعیین ظرفیت و آزمون :

1-عباسی

2-انصاری

ه:کمیسیون حل اختلاف استان‌ها:

1-روشن

2-ادیب زاده

3-سلیمانی

4-عبدلیان پور

5-نریمانیان

و:کمیسیون بین الملل :

1-آزرده

2-عباسی

3-چیت سازان/ ایرنا