مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت: حکم شلاق در انظار عمومی، برای دو متخلف که در آبان ماه امسال مرتکب عمل وقیحانه حیوان آزاری، منجر به کشتن سگ در رضوان‌شهر شده بودند، صادر و به زودی اجرایی می شود.

 

images.jpg (22 KB)

 

علی اصغر روشنی مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بعد از ظهر امروز (جمعه) در رابطه با این موضوع بیان کرد: دو فرد یادشده که با بی رحمی اقدام به کشتن یک قلاده سگ در رضوانشهر واقع در غرب گیلان کرده بودند، با کمک ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، دستگیر و با همکاری واحد حقوقی این اداره کل از سوی مرجع قضایی به تحمل 74 ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شدند.

وی ادامه داد: آبان‌ماه امسال طی تماس های مردمی مبنی بر کشته شدن سگی در یکی از شهرک های این شهرستان توسط دو تن از اهالی این منطقه، ماموران یگان حفاظت به منطقه اعزام و  به جمع آوری مستندات در مورد متخلف یا متخلفان و نحوه کشته شدن حیوان بی پناه اقدام کردند. پس از تحقیقات محلی دو تن از اهالی شهرک ولیعصر به مراجع قضایی معرفی شدند که در نهایت دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان و قاضی پرونده هر کدام از متخلفان این پرونده حیوان آزاری را  به تحمل 74 ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم کرد.
روشنی افزود: حیوان آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی، بزهکاری یا اختلالات روانی است که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شده و جرم تلقی می شود. هرچند امور مربوط به حیوانات وحشی طبق ماده یک قانون حفاظت بهسازی محیط زیست مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود ولی از آنجایی که سازمان حمایت از حیوانات در کشور نداریم، این سازمان در راستای جریحه دار نشدن افکار عمومی در راستای مقابله با حیوان آزاری در این خصوص همکاری می کند./ ایرنا