غلامحسین اسماعیلی اظهار داشت: قوه قضائیه در دوره تحول، هیچ رسانه و خبرگزاری و پیام رسانی را مسدود نکرده است و به دنبال مسدود سازی پیام‌رسان‌ها نیست.

 

2813325_564.jpg (58 KB)

 

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در سی و هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه شنبه 7 دی ماه) برگزار شد، بیان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی، کسب و کار باید سالم باشد و فضای مجازی، اولا متعلق به شهروندان آن جامعه است. ثانیا، در زمره حقوق عامه به حساب می‌آید. ثالثا، جزو محدوده قلمرو حکمرانی کشور است و رابعا، نیازمند ساماندهی و مدیریت و بومی سازی است و در اغلب کشور‌ها متناسب با فرهنگ ارزش‌ها و سیاست‌های خودشان، ضوابطی برای استفاده از این فضا اجرا شده است.

وی ادامه داد: فضای مجازی باید برخوردار از سلامت باشد و این فضا نباید رها شود و به جولانگاه مفسدان و تبهکاران مبدل شود.

اسماعیلی افزود: تا سال 97 اقدام جدی در رابطه با سامانه‌ها انجام نشده بود، اما از سال 97 به بعد اتصال سامانه‌ها به یکدیگر در دستور کار قرار گرفته است و ارتباط آن‌ها برقرار است. مشکلی در درگاه جامع وزارت صمت و گمرگ وجود دارد، قوه قضائیه و سازمان بازرسی در ارتباط با اجرای قانون 8 دستگاه و وزارت را شناسایی کرده که وظایف خودرا به درستی انجام نداده اند و دفاعیات درحال اخذ است و اگر دفاعیات قابل استناد نباشد قوه قضائیه وارد میدان می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش و در پاسخ به سوالی درباره پرونده مهدی جهانگیری گفت: حکم نهایی این پرونده صادر و برای اجرا ارسال شده است. در پرونده دیگری، مهدی جهانگیری به جرم قاچاق ارز با ارزش 26 میلیارد ریال و به تحمل 2 سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و جزای نقدی 4 برابر بهای ریالی و همچنین برای تحصیل مال نامشروع به تحمل 2 سال حبس رد مال و در رابطه با ارائه خودداری از اطلاعات به سازمان بورس به 74 ضربه شلاق محکوم شده است.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش ترک فعل‌های صورت گرفته در بازار سرمایه و نامه مجلس به رئیس قوه قضائیه و حجم تخلفات بازار بورس و ورود قوه قضائیه به این حوزه تصریح کرد: ابتدای این هفته با پیگیری‌های ما نامه‌ها پس از انتشار در رسانه‌ها که از سمت مجلس ارسال و به دست ما رسید؛ به همین جهت از آنجاییه به مستند سازی احتیاج است، به سازمان بازرسی کل کشور ارجاع شده است و در ارتباط با نظارت بر بورس و شرکت‌های حقوقی دخیل در این حوزه سازمان بازرسی مکلف به بررسی موضوع شده است و به دادستانی تهران اعلام می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان