کمیسیون حمایت کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص قتل پریوش ظفری (کارآموز وکالت دادگستری) که چند روز پیش به قتل رسید، بیانیه‌ای صادر کرد.

 

Zafari.jpg (30 KB)

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

"در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، یکى از وکیل بانوان ایران زمین آماج گلوله کینه توزان مخالف حق دفاع مردم قرار گرفت، صبحگاه روز سه‌شنبه مورخ ١٤ بهمن ماه ١٣٩٩، کارآموز محترم وکالت دادگستری خانم پریوش ظفری در مقابل دادگستری کرمانشاه با شلیک گلوله جان باخت تا باری دیگر دردى عمیق اجتماعى یاد آوری گردد؛ دردی که نشان می‌دهد مدافعان حق دفاع مردم در جامعه، چقدر بى دفاع هستند.
توقع و خواست امروز جامعه وکالت از قوه محترم قضاییه صرفاً تعقیب و مجازات مرتکبین جنایات فجیع علیه وکلاى دادگستری نیست؛ بلکه حمایت قاطع و همه جانبه از وکلا در مقابل تهدیدات و پیشگیری از وقوع این جنایات از طریق از بین بردن ریشه های فرهنگ خشونت و بی‌اعتمادى نسبت به وکلاى دادگسترى است.


اعتماد سازی و تغییر فرهنگ وکیل‌ستیزی باید از مراجع انتظامی و قضایی شروع شود و انتظار مى‌رود همکاران محترم انتظامی و قضایی از مخدوش نمودن احترام و شان وکلا به ویژه در نزد موکل و آحاد جامعه پرهیز نمایند تا دیگران نیز با تاسی از انها به خود جرات تعرض به جان و آبروی وکلای دادگستری را ندهند.
بدون شک حفظ احترام متقابل وکیل و قاضی دادگستری ضرورتى مستمر است و وکلا باید همراه و یاور قضات در اجرای عدالت معرفی گردند نه رو در روی آنها. در تریبون‌ها و رسانه‌‌ ملی باید فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه نهادینه شود نه فرهنگ وکیل گریزی، تا بدین ترتیب تقدس دو حرفه‌ی شریف قضاوت و وکالت در دفاع از حق و عدالت و احقاق آن، حفظ و تقویت گردد. کمیسیون حمایت کانون وکلاى دادگسترى مرکز ضمن محکومیت شدید قتل کار آموز محترم وکالت دادگستری خانم پریوش نظری از مسولین قضایی مربوطه تعقیب و مجازات عاجل عاملان این جنایت را خواستار است و مراتب همراهى و آمادگى کامل خود را براى دفاع از حقوق این همکار درگذشته اعلام مى دارد."/ کانون وکلای دادگستری مرکز