سخنگوی قوه قضائیه در این نشست اظهار داشت: رئیس قوه قضائیه در دیدار با دانشجویان گفتند که بجز قوه قضاییه به مساله و موضوع دیگری فکر نمی‌کنند.

 

Esmaili.jpg (94 KB)

 

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در سی‌ و ‌نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در رابطه با این موضوع بیان کرد: انجام خدمات موفقیت آمیز در قوه قضاییه از آغازین روزهای مسئولیت آقای رئیسی آغاز شده و ارتباطی با این ایام و انتخابات ندارد. ایشان با برنامه تحول و با برنامه جامع، مسئولیت قوه قضاییه را پذیرفتند و این روند به دور از تبلیغات انتخاباتی است. آنچه که من اطلاع دارم ایشان در دیدار با دانشجویان این سوال را پاسخ دادند که من به جز قوه قضاییه به مسأله و موضوع دیگری فکر نمی‌کنم. ما نیز شاهد هستیم که ایشان به صورت شبانه روز با تمام توان، انرژی خود را مصروف برنامه های قوه قضاییه می کنند و تا امروز رویکرد دیگری نداشتند. سفر رئیس قوه قضاییه به بغداد نیز صرفاً یک سفر کاری، فشرده و اداری بود.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهردار تهران در نشست خبری اخیر خود درباره پرونده عیسی شریفی اعلام کرده است، رأی بدوی صادر شده است، جزئیات  این پرونده چه زمانی اعلام می‌شود و چرا تاکنون خبر صدور رأی بدوی از جانب قوه قضائیه اعلام نشده است، گفت: این پرونده کماکان در دیوان عالی کشور است و رأی دیوان صادر نشده است به محض اینکه دیوان عالی کشور رأی نهایی خود را صادر کند، نتیجه آن اعلام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص صدور حکم نهایی پرونده هفت تپه نیز اظهار کرد: دو پرونده در رابطه با هفت تپه در قوه قضائیه داریم که یکی پرونده کیفری مدیرعامل این شرکت است که جلسات دادرسی متعددی در این رابطه برگزار شد و موضوع به کارشناسی واصل شده است و پس از اعلام نتیجه دادرسی‌ها ادامه خواهد داشت؛ بخش دیگر پرونده حقوقی است که در این پرونده جلسات دادگاه برگزار شده و به زودی رأی این دادگاه صادر و ابلاغ خواهد شد.

اسماعیلی در خصوص اقدامات قوه قضاییه برای توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن در اصفهان نیز بیان کرد: توهین و اهانت را خلاف قانون و اخلاق می‌دانیم. دادستان اصفهان بلافاصله بعد از این حادثه طی نامه‌ای به اداره کل اطلاعات استان اعلام کرد که مقصرین و مسببین و افرادی که در این اقدام نقش داشتند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند. دادستان تا جایی که ضوابط قانونی اجازه دهد، اقدام خواهد کرد و اگر در این مورد یا هر یک از موارد مشابه شکایتی مطرح شود، برابر ضوابط قانونی رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پیگیری قضایی شکایت در زمینه برخورد نماینده سبزوار در مجلس با سرباز راهور نیز گفت: پرونده‌ای در این رابطه در دادسرای تهران تشکیل شده و با تکمیل تحقیقات و نظر دادسرا، پرونده به دادگاه ارسال می‌شود./ ایلنا