یک عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز اظهار داشت: بیش از دو دهه است که آزمون ورودی کارآموزی وکالت کانون‌های وکلا بدون هیچ چالشی و با امنیت کامل برگزار شده است و ادعا داریم که این آزمون یکی از سالم‌ترین آزمون‌های ورودی در کل کشور است.

 

61864560-Copy.jpg (53 KB)

 

سیدمهدی حجتی در رابطه با این موضوع بیان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا در کشور به عاملی برای تعویق دوباره آزمون ورودی کارآموزی وکالت بدل شده است. به نظر می‌رسد که تصمیم به تعویق برگزاری آزمون با یک سیاست یک بام و دو هوا در کشور مواجه است و معلوم نیست که چرا در زمانی که آمار فوت شهروندان در کشور سه رقمی بود، آزمون‌هایی در همین مقیاس در کشور برگزار شد و به علاوه در همین شرایط فعلی نیز آزمون ها دیگری  مانند آزمون ورودی دوره دکتری نیمه ‌متمرکز با 180 هزار داوطلب که تعداد آنها بیش از دو برابر دواطلببین آزمون وکالت است. در 15 اسفند ماه در 110 شهرستان و 210 حوزه امتحانی، به صورت هم زمان برگزار می‌شود و یا آزمون استخدامی متمرکز دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در 24 بهمن ماه مجوز برگزاری می گیرد.

وی ادامه داد: آزمون ورودی کارآموزی وکالت علی رغم همه تمهیدات بهداشتی صورت گرفته و آن هم سه روز مانده به برگزاری آزمون که لینک پرینت کارت ورود به جلسه آن در سایت سازمان سنجش قرار گرفته، ناگهان به تعویق می‌افتد. در واقع پرسش اساسی اینجاست که از 15 اسفند ماه که آزمون دکتری در کشور با آن تعداد داوطلب برگزار شد تا 19 اسفند ماه که سه روز مانده به برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت بود، چه وضعیت جدیدی در وضعیت شیوع ویرس کرونا در کشور حادث شد که تصمیم به تعویق برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت گرفته شد تا از برگزاری این آزمون با فاصله یک هفته از برگزاری آزمون دکتری جلوگیری شود؟ هیچ دلیلی وجود ندارد که شرایط کشور از حیث درگیری با شیوع ویروس کرونا در 20 فروردین ماه  1400 از وضعیت فعلی مطلوب‌تر باشد و نمی‌توان داوطلبانی که مدت‌ها برای شرکت در آزمون زحمت مطالعه و اختصاص وقت را کشیده‌اند، بلاتکلیف نگاه داشت و وضعیت را به نحوی مدیریت کرد که نتیجه آن باعث ایجاد نارضایتی در بین داوطلبان ورودی آزمورن کارآموزی وکالت گردد.

حجتی افزود: خوشبختانه عمده داوطلبان، افرادی باهوش بوده و وارد بازی‌ها رسانه‌ای کسانی که از مدت‌ها پیش عداوت خویش را با کانون‌های وکلا نمایان کرده‌اند، نمی‌شوند و با تداوم مطالعه منابع آزمون، خود را همچنان برای شرکت در امتحان ورودی، آماده نگاه می‌دارند./ ایلنا