رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با بورس اظهار داشت: دولتی‌ها و مسئولان دولتی نباید مردم را ترغیب می‌کردند.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با این موضوع بیان کرد: ما از ابتدا به این موضوع ورود کردیم و هشدارهای بسیاری به مسئولان ذیربط دادیم؛ یکی از اشکالاتی که ما مطرح می‌کردیم این بود که دولتی‌ها و مسئولان دولتی نباید مردم را ترغیب می‌کردند.

وی ادامه داد: مردم به اعتمادسازی و تبلیغات اعتماد کردند. ما گزارشاتی به ریاست‌جمهوری، وزیر اقتصاد و مجلس شورای اسلامی دادیم و طرحی نیز برای حل این مشکل ارائه کردیم. امیدواریم در دولت مردمی این پیشنهادها مورد نظر قرار بگیرد. ما از همان ابتدا هشدار دادیم که این شتاب بورس، شتابی عادی نیست. از دی 98 تا مرداد 99، رشد شایانی داشته است و‌ از مرداد 99 تا خرداد 1400 افت شدید داشته است.

درویشیان در پاسخ به سوالی درباره دلیل قطعی برق، اضافه کرد: ما به محض اینکه موضوع قطع برق مطرح شد یک بازرسی فوق العاده با همکاری دادستان کل تعریف کردیم. وزیر نیرو و معاونین او احضار شدند و یک سری مشکلات مانند اینکه برخی از نیروگاه‌ها در حال اورهال بوده است را مطرح کردند که البته گفتند این نیروگاه‌ها اکنون راه اندازی شده است و تا آخر خرداد ماه در مدار تولید قرار می‌گیرد. پس از آن با همکاری دادستانی کل کشور بازرسی از وزارت نیرو انجام شد. مشکلات در حوزه برق، یکی از موضوعاتی است که موجب قطعی‌های اخیر شد، باید سالانه 5 هزار مگاوات تولید برق اضافه شود در حالی انجام نشده و وزیر نیرو دلیل آن را کمبود اعتبارات عنوان کردند. کاهش بارندگی در پنجاه سال اخیر نیز یکی دیگر از دلایل بود. یکی دیگر از دلایل تولید رمز ارز است؛ چه به صورت رسمی و چه به صورت قاچاق دو هزار مگاوات صرف رمز ارز می‌شود. با دستور رییس جمهور از استخراج رمز ارز جلوگیری شد. اگر متوجه قصور در این زمینه شویم، نتیجه آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.

درویشیان درباره آخرین وضعیت پرونده و حکم انفصال معاون شهردار تهران به دلیل ترک فعل او در حادثه کلینیک سینا اطهر، گفت: بلافاصله بعد از آن حادثه بازرسی‌هایی را انجام دادیم هم شهرداری منطقه یک و شهردار سابق منطقه یک و معاون خدمات شهری مجرم شناخته شدند و به انفصال دائم محکوم شدند، یک نفر کسری حقوق دریافت کرد. البته آرا قابلیت تجدیدنظر هستند و هنوز رای نهایی اعلام نشده است. البته شهردار سابق منطقه یک همان معاون فعلی شهردار تهران است./ ایلنا