رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین‌نامه وکالت از سوی رئیس قوه‌قضائیه در روز گذشته، اظهار داشت: از این پس، موضوع نظارت بر وکلا به صورت جدی‌تری انجام خواهد شد.

محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری در همایش سراسری قوه قضاییه با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین‌نامه وکالت از سوی رئیس قوه‌قضائیه در روز گذشته، بیان کرد: تصویب و ابلاغ آیین‌نامه وکالت، اقدام بی‌نظیری در خصوص رفع دغدغه دلسوزان نظام در حوزه امور مربوط به وکلا بود.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی دو سال پیش یکی از برنامه‌های اصلی قوه قضاییه را نظام‌مند کردن امور مربوط به وکلا، کارشناسان و مشاوران عنوان کرده و امروز، این مهم با ابلاغ آیین نامه وکالت تثبیت شد.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: در اجرای ماده 22 لایحه قانونی وکالت، کانون‌های وکلا آیین‌نامه وکالت را پیشنهاد کردند و پس از بررسی‌های لازم از سوی رئیس دستگاه قضا، این آیین‌نامه مصوب و ابلاغ شد.

مصدق اضافه کرد: از این پس، موضوع نظارت بر وکلا به صورت جدی‌تری انجام خواهد شد، بر اساس آیین‌نامه وکالت، نظارت قوه قضاییه نسبت به امور وکلا اعم از کانون وکلا، مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران، جدی‌تر شده و وظایف و مسئولیت‌هایی برای روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها تعیین شده است./ ایلنا