رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: برای مقابله با فساد، باید بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر واحد‌های ثبتی و دفاتر ازدواج و طلاق و اسناد رسمی افزایش یابد.

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش سراسری بررسی عملکرد شش‌ماهه کاداستر و راهکار‌های لازم جهت پیشبرد امور، در این رابطه بیان کرد: لزوم اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور، موجب کاهش بازدید‌ها و سرکشی‌های ستادی و استانی شد که با توجه به انجام واکسیناسیون همگانی و تغییر وضعیت کرونا در استان‌ها، بازرسی‌های سرزده به زودی آغاز می‌شود؛ مدیران ستادی و استانی در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین باید به صورت روزانه بر روند انجام امور پیمانکاران به خصوص در زمینه قرارداد‌های منعقد شده با بخش خصوصی در اجرای طرح کاداستر و بخشنامه‌های صادره از سوی قوه قضاییه و سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور نظارت صورت گیرد. این بخشنامه‌ها باید به صورت مرتب مرور شده و بر اجرای آن‌ها علی الخصوص بخشنامه ممنوعیت ارجاع امر کارشناسی به کارشناسان شاغل قضایی و اداری دادگستری و ثبت اسناد و املاک نظارت لازم صورت گیرد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: باید با متخلفین، کارچاق کن‌ها و افرادی که با سوءاستفاده از نام کارکنان خدوم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهند برخورد قاطع صورت گیرد. راهبرد اصلی در این زمینه نیز ارزیابی وضع موجود و افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر واحد‌های ثبتی و دفاتر ازدواج و طلاق و اسناد رسمی است./ باشگاه خبرنگاران جوان