رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در این رابطه اظهار داشت: همچنان در تلاش هستیم که در این پرونده رضایت خانواده مقتوله را بگیریم.

هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در پاسخ به سوالی درباره پرونده آرمان عبدالعالی بیان کرد: درباره اینکه این فرد مجرم است یا نه، نباید قضاوت کنیم زیرا این پرونده جزییات بسیار دارد و مسایل مختلفی در حاشیه این پرونده مطرح است؛ دهها قاضی در این پرونده ورود کردند و پرونده با دقت بررسی شده و دو مرتبه در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفته است؛ براساس شواهد موجود، حکم قتل صحیح است؛ هرچند طبیعتاً ناخواسته بوده و قاتل هدف قبلی نداشته و این اتفاق پیش آمده است.

وی ادامه داد: این جوان سابقه جنایی نداشته و جنایتکار حرفه‌ای نیست. زمانی که به زندان رفت، در حال اخذ دیپلم بود اما در زندان فوق لیسانس خود را نیز اخذ کرد. گاهی افراد در یک لحظه حادثه‌ای پیش می‌آید و خطایی می‌کنند که البته در این خطاها عمد بوده اما با قصد قبلی همراه نبوده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور افزود: هر دو خانواده مقتول و محکوم خانواده‌های محترمی هستند؛ ما هردو را دیده‌ایم و با آنها صحبت کرده‌ایم. دو خانواده با هم آشنا هستند و این دو قصد ازدواج داشتند و می‌دانیم در این‌گونه موارد، خانواده مقتول بعد از قصاص هم ناراحت خواهد ماند. باید به خانواده مقتوله حق داد که داغ بزرگی دیده‌اند و از طرف دیگر جنازه‌ای هم در کار نیست و از این خاطر نیز خانواده مقتوله آزرده خاطر هستند.

صادقی اضافه کرد: اما متاسفانه هرچه اصرار کنند که آرمان محل جنازه را بگوید، او نمی‌تواند؛ زیرا خودش هم نمی‌داند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در نهایت ابراز امیدواری کرد خانواده غزاله رضایت دهند چرا که این داغ با قصاص آرمان نیز تسکین پیدا نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که آرمان عبدالعالی در سال ١٣٩4 به دلیل قتل دختری به نام غزاله، در سن ١٧ سالگی به قتل محکوم شد. دیوان عالی ایران در بهمن 1398 بر اساس ماده 91 قانون مجازات اسلامی با محاکمه مجدد عبدالعالی موافقت کرد و در نتیجه حکم اعدام را که توسط دادگاه اولیه صادر شده بود، مجدد تایید شد. حکم اعدام این فرد هنوز اجرا نشده است./ ایرنا