درآمد یک وکیل چقدر است؟

مشکلات حقوقی که این روزها شاهد رخ دادن آن ها هستیم، انواع مختلفی دارند و هرکدام از پیچیدگی و شرایط به خصوصی برخوردارند. در چنین موقعیت هایی توصیه می شود یک وکیل متخصص که در آن زمینه مشغول به فعالیت است، رسیدگی به پرونده را برعهده بگیرد؛ البته باید گفت برخی از افراد به دلیل تصوری که از دستمزد وکیل دارند، از چنین تصمیمی صرف نظر می کنند. اما واقعا درآمد یک وکیل چقدر است؟ یک وکیل برای قبول هر پرونده چه مقدار هزینه دریافت می کند؟ در ادامه همراه ما باشید تا در رابطه با این موضوع به طور کامل صحبت کنیم!

دستمزد یک وکیل چگونه تعیین می شود؟

در رابطه با دستمزد وکیل شایعات بسیاری وجود دارد و گزارش هایی به گوش می رسد که وکلا ماهانه درآمد بسیار نجومی دارند. باید گفت خیلی از این شایعات هیچ اساس و بنیانی ندارند و نباید به آن ها باور داشت. از همین رو می خواهیم در این مقاله شما را با واقعیت های این حوزه آشنا کنیم.

درآمد و دستمزدی که یک وکیل دریافت می کند ثابت نیست و از یک وکیل تا وکیل دیگر تفاوت دارد، زیرا در تعیین دستمزد و حق الوکاله یک وکیل فاکتورهای مختلفی اثرگذار هستند و وکلا بر اساس این فاکتورها دستمزد خود را تعیین خواهند کرد.

البته پیش از آنکه درآمد یک وکیل را بررسی کنیم، باید بگوییم وکیل پایه یک دادگستری که به صورت کارمند در دادگستری حاضر شود و به پرونده هایی که در اختیارش قرار می گیرد رسیدگی کند، به طور میانگین در یک ماه بین 15 تا 40 میلیون تومان درآمد خواهد داشت. اما توجه داشته باشید که بسیاری از وکلا به صورت فردی و تخصصی کار می کنند. برای مثال اگر درگیر یک پرونده کیفری شوید، باید به سراغ بهترین وکیل کیفری در کرج که به صورت تخصصی در این زمینه کار می کند بروید تا اقدامات لازم صورت گیرد.

فاکتورهای تاثیرگذار بر درآمد یک وکیل

طبق آنچه گفته شد، درآمد یک وکیل به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و همین فاکتورها باعث شده اند که درآمد یک وکیل با وکیل دیگر متفاوت باشد. از جمله معیارهایی که دستمزد و درآمد یک وکیل را تعیین می کنند، عبارتند از:

سابقه کاری وکیل

اولین و شاید مهم ترین معیار که هنگام انتخاب وکیل باید مورد توجه قرار گیرد، سابقه کاری وکیل است. مسائل حقوقی از جمله مسائلی هستند که پیچیدگی و چالش های بسیاری دارند، از همین رو رسیدگی و حل آن ها کار ساده ای نخواهد بود، اما اگر پرونده را به یک وکیل با سابقه که تجربه کاری بالایی دارد بسپارید، خیالتان از بابت پیگیری پرونده راحت خواهد بود. اما توجه داشته باشید که درآمد یک وکیل با سابقه وکالت بالا در مقایسه با درآمد یک وکیل که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده است متفاوت خواهد بود و مسلما یک وکیل حرفه ای دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد، زیرا می تواند پرونده را در مدت زمان کوتاه تر و با صرف هزینه مناسب تر به پایان برساند.

 

 

متخصص بودن وکیل

از دیگر فاکتورهای موثر در تعیین دستمزد وکیل تخصصی بودن حوزه فعالیت وکیل است. همانطورکه می دانید برخی از وکلا توانایی فعالیت در تمام حوزه ها را دارند، اما برخی از وکلا هستند که به صورت تخصصی در برخی از حوزه ها فعالیت دارند. برای مثال اگر شما درگیر پرونده ای ملکی هستید، توصیه می شود از کمک بهترین وکیل ملکی در کرج کمک بگیرید. زمانی که یک وکیل به عنوان وکیل ملکی معرفی می شود، یعنی توانایی فعالیت در این حوزه را به صورت اختصاصی دارد.

یا برای مثال می توان به بهترین وکیل طلاق در کرج اشاره کرد؛ یک وکیل که به صورت تخصصی در زمینه طلاق فعالیت می کند، با تمام راه و روش ها آشنا است و می تواند پروسه طولانی طلاق را کوتاه کند. اما اگر شما این پرونده را به یک وکیل که تخصصی در این زمینه ندارد، بسپارید، باید زمان و هزینه نسبتا بیشتری بپردازید تا پرونده شما حل شود. لذا پیشنهاد ما به شما این است پرونده را به یک وکیل متخصص واگذار کنید، حتی اگر مجبور به پرداخت هزینه ای بیشتر باشید.

شهرت و معروفیت وکیل

مورد دیگری که می تواند درآمد یک وکیل را افزایش دهد، شهرت و معروفیت وکیل است. هرچه یک وکیل خوشنام تر و معروف تر باشد، قطعا سابقه کاری بهتر و موفق تری دارد، از همین رو بسیاری از افراد به دنبال واگذاری پرونده خود به این وکیل هستند و ناخودآگاه این موضوع درآمد وکیل را نیز افزایش می دهد.

محل قرارگیری دفتر و موقعیت مکانی

شهری که در آن ساکن هستید و می خواهید از آن وکیل انتخاب کنید، می تواند درآمد یک وکیل را تعیین کند. برای مثال اگر ساکن کرج هستید و به دنبال وکیل می گردید، نسبت به فردی که در شهر کوچک تری به دنبال وکیل می گردد باید هزینه بیشتری بپردازید. حال در خود شهر کرج نیز هزینه وکلا بر اساس منطقه فرق خواهد داشت و این موضوع یک امر کاملا طبیعی است که باید آن را در نظر داشته باشید.

درآمد یه وکیل در ماه چقدر است؟

در بخش قبل به فاکتورهایی که می توانند در تعیین درآمد یک وکیل نقش داشته باشند اشاره کردیم، بنابراین درآمد یک وکیل براساس این موارد و تعداد پرونده هایی که وکیل در ماه قبول می کند بستگی دارد؛ لذا ما امکان بیان یک درآمد قطعی و مشخص برای وکلا را نداریم، اما مسلما هرچه یک وکیل فعالیت بهتری داشته باشد و تعداد پرونده بیشتری قبول کند، درآمد بیشتری به دست خواهد آورد.

 

 

آیا اخذ وکیل ارزش دارد یا خیر!؟

پرونده های حقوقی سخت و پیچیده هستند، اما از طرفی دستمزد وکلا نسبتا بالا است و همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد در اخذ وکیل دو دل شوند و ندانند که این کار ارزش دارد یا خیر! در راستای این موضوع باید گفت بسیاری از پرونده های حقوقی پیچیده هستند و اگر بخواهید خودتان رسیدگی به آن ها را انجام دهید، قطعا به صرف زمان و هزینه زیادی نیاز است که مجموع آن ها شاید با دستمزد یک وکیل برابری کند؛ در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که رسیدگی به یک پرونده حقوقی را به وکیل متخصص واگذار کنید تا همه چیز به بهترین شکل پیگیری شود!

کلام آخر

همانطورکه مطالعه کردید، در این مقاله پیرامون درآمد یک وکیل صحبت کردیم و هر فاکتوری که روی این درآمد اثر داشته باشد را بررسی کردیم. در نهایت توصیه شد پیگیری های پرونده را به وکیل بسپارید تا همه چیز به بهترین شکل پیش رود. برای انتخاب وکیل سایت وکیل از ما را به شما پیشنهاد می دهیم. در این سایت مجله حقوقی، وکلا براساس تخصص و موقعیت مکانی دسته بندی شده اند که شما می توانید با یک جست و جو ساده وکیلی که می خواهید را پیدا کنید!

منبع: وکیل از ما

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی منتشر شده است