رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران ضمن تایید مسائل پشت پرده در افزایش قیمت‌ها و گرانی‌های اخیر، اظهار داشت: یافتن پشت پرده‌ها سخت نیست و یقینا قابل شناسایی است.

محمدعلی اسفنانی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران روز جمعه درباره اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر وجود پشت پرده در گرانی‌های چند ماه اخیر و لزوم ورود دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در این  زمینه بیان کرد: اکنون به طور عمده شاهد گرانی اقلام، نه گران‌فروشی هستیم و به عنوان نمونه، برنج ایرانی 59 هزار تومان قیمت دارد و سوال این است که برنج داخلی که در فرایند تولید آن هیچ مواد اولیه خارجی وجود ندارد چرا باید گران باشد.

وی ادامه داد: البته طبیعی است که وقتی برنج ایرانی 59 هزار تومان باشد، برنج هندی 28 هزار تومان قیمت دارد. پیش از این یک خانواده از قشر ضعیف، یک کیسه برنج 10 کیلویی را 10 هزار تومان می‌خرید و بعد طی یک اتفاق عجیب قیمت  این برنج به 50 هزار تومان رسید و برای مردم تا حدی قابل قبول بود اما اکنون یک کیسه برنج هندی 280 هزار تومان است و واقعا قابل دفاع نیست.

اسفنانی افزود: در مورد موضوع مرغ، صددرصد نهاده‌های دامی به صورت دولتی توزیع می‌شود و 98 درصد این نهاده‌ها وارداتی است و بابت واردات آن ارز 4200 تومانی تخصیص داده می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ اکنون کمبود و گرانفروشی مرغ با این توجیه است که نهاده ها از بازار آزاد تهیه می‌شود حال سوال این است که نهاده دامی که صددرصد واردات آن باید در سامانه بازارگاه ثبت شود و مشخصات همه مرغداری‌ها در این سامانه ثبت و ضبط شده، چگونه است که نهاده دامی خارج از این شبکه قرار دارد بنابراین در این میان پشت پرده‌هایی وجود دارد./ ایرنا