در فاصله 17 روز مانده به سالگرد واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست؛ اولیای دم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی خواستار رسیدگی به تمامی ابعاد این حادثه برای صدور رای هستند.

پدر مرحوم مهشاد کریمی در این رابطه بیان کرد: چطور قاضی نظر کارشناسی اول را که مبنی بر قصور 50 درصدی مسئولان برگزاری سفر بود، رد می‌کند و نظر دوم کارشناسی مبنی بر قصور صدرصدی راننده را می‌پذیرد؟

وی ادامه داد: براساس نظر کارشناسی دوم راننده مقصر صد درصدی شناخته شده است، اما به مسایل جانبی هیچ توجهی نکرده‌اند؛ به عنوان مثال آیا اتوبوس ایمن بوده است یا نه؟ چه کسی دستور حرکت در جاده فرعی را داده است؟ کارخانه سیمان بر چه اساسی اتوبوس در اختیار محیط زیست قرار داده‌ است؟

کریمی افزود: قاضی می‌تواند نامه‌های رد و بدل شده بین اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی و کارخانه سیمان را برای بررسی درخواست و شهود را نیز احضار کند تا درباره اتفاقات رخ داده، شهادت دهند و فقط به نظر کارشناسی اکتفا نکند.

پدر مرحوم ریحانه یاسینی نیز با اشاره به جلسات کارشناسی برگزار شده برای بررسی پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست بیان کرد: در حالی از از اتوبوس کارخانه سیمان برای جابجایی خبرنگاران استفاده شد که کرایه اتوبوس 500 هزار تومان است و بچه‌های ما به خاطر چنین مبلغی قربانی شدند.

وی ادامه داد: راننده را در واژگونی اتوبوس مقصر شناختند، نمی‌گویند این سفر را سازمان حفاظت محیط‌زیست برنامه‌ریزی کرده است. مسئولان سابق سازمان محیط زیست، نه تنها عذرخواهی نکردند، بلکه بسیار مدعی و بعضی از آنها در دولت جناب رئیسی هم مشغول کار هستند و کسی با آنان برخورد نکرده است، گویا هیچ اهمیتی برایشان ندارد؛ چرا که در طول یک سال مصیبتی که بر ما گذشت، حتی یک جلسه بازپرسی هم از آنان برگزار نشده است.

یاسینی افزود: مشکل اساسی این است که سه نفر که مسئولیت برنامه را عهده دار بودند و این واقعه تلخ در زمان مسئولیت آنها اتفاق افتاده‌است، از اتهام خود در این پرونده تبرئه شده‌اند؛ گویا هیچ مسئولیتی در قبال جان جوانان وطن و خبرنگاران که به‌ امانت به آنها سپرده شده بود، ندارند.

لازم به ذکر است که دوم تیرماه سال گذشته، اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در بازگشت از نقده واژگون شد که به فوت مهشاد کریمی (خبرنگار ایسنا) و ریحانه یاسینی (خبرنگار ایرنا) و مصدومیت 21 خبرنگار دیگر انجامید./ ایسنا