ساکنین آپارتمان می خوان به دلیل مغایرت اساسنامه با آیین نامه تملک آپارتمان ها، اساسنامه را تغییر بدن، می تونن؟

پرسش

با سلام در یک برج 100 واحدی زندگی می کنم . در اساسنامه برج که به تصویب مجمع عمومی برج رسیده اس، آمده است که اعضای هیات مدیره باید ضمن مالک بودن در برج ساکن نیز باشند. یکی از مالکین واحدش را اجاره داده و رفته. دوستانش برای اینکه او را در هیات مدیره نگاه دارند، به این نتیجه رسیده اند که باید این ماده اساسنامه را تغییر دهند و ادعا می کنند که این اساسنامه خلاف ماده 7 آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان هاست. برداشت من چنین نیست و تناقضی بین ماده 7 مذکور و بند مربوط به الزام مالکیت و سکونت جهت عضویت در هیات مدیره در اساسنامه نمی بینم. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید؟

پاسخ مشاور

مقررات مرتبط با قانون تملک آپارتمان ها، ماهیتی تکمیلی دارد، بدین معنا که اعضاء یا ساکنین می توانند بر خلاف آن قانون توافق کنند و در این خصوص تغییر مفاد اساسنامه به دلیل مغایرت با ماده 7 آیین نامه تملک آپارتمان ها، توجیهی ندارد.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.