درخواست نفقه و مهریه

پرسش

بعد از 10 سال زندگی مشترک و تحمل استرس های زیاد، تهمت های زیاد، توهین، افترا و کتک کاری و آخرین تهمتی که به من هفته پیش زد، دیگه رغبتی به زندگی با این مرد ندارم. دوبار حامله شدم و اولی سقط و الان یک دختر 7 ساله دارم.... نفقه نمیده که بماند حتی پول منو هم گرفت... می دونم کلی پول داره ولی همه رو از من مخفی میکنه و همش میگه ندارم ندارم. همه رو بنام برادرش کرده. ماشین برلیانس 5 ماه پیش خرید... 10 درصد از سهم جایگاه سوخت که بابرادراش دارند مال اینه.... ولی به من ماهی 50 هزار تومن هم نمبیده..... می خوام درخواست نفقه و مهریه کنم. دیگه بریدم بخدا.

پاسخ مشاور

ایشان به حکم شرع و قانون مکلف به پرداخت نفقه شما است در همین خصوص می توانید دادخواست مطالبه نفقه معوقه و حال خود را اقامه و همچنین از طریق اجرای ثبت محل نسبت به مطالبه مهریه اقدام کنید. اینکه تمام اموالش را به نام دیگران منتقل کرده کار را برای مطالبه مهریه دشوار می کند و بایست در نظر داشته باشید ممکن است مهریه شما تقسیط گردد.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.