ابهامات و سؤالات مرتبط با قرارداد همکاری در تولید محتوا استارتاپ

پرسش

سلام من 19 سالمه و میخوام با چند نفر که میخوان به تازگی یک استارت آپ راه بندازن در بخش مدیریت تولید محتواشون همکاری کنم. اما نمیدونم برای قرار داد چه کار هایی باید انجام بدم. مثلا آیا باید بریم محضر یا قرار داد بصورت دستنویس هم قبوله؟ در محتویات قرار داد چه نکته هایی باید مکتوب بشه؟ یه نکته ای که هست اینکه بهم گفتن چون تازه شروع کردیم پول نداریم که حقوق بدیم اما یه حساب مجازی طور درست میکنیم و وقتی که به سوددهی رسیدیم پول های شما رو پرداخت میکنیم. نظرتون دراین باره چیه؟ چیکار کنم بعدا زیر حرفشون نزنن؟ این موضوع رو چطوری توی قرار داد بنویسم؟ به چه نکته هایی رو باید توجه کنم ؟ چون اولین بارمه اصلا دراین باره نمیدونم ممنون میشم راهنماییم کنید. 

پاسخ مشاور

به تفکیک پاسخ ابهامات و پرسش های مطرح شده خدمتتون عارض خواهد شد؛

الزام در تنظیم قرارداد رسمی وجود ندارد که عموماً این تیپ قراردادها در قالب سند عادی تنظیم می شود. 

نسبت به مفاد قرارداد بایست توافقات فی مابین بررسی شود تا بتوان پاسخ درخور توجهی ارائه نمود. 

نسبت به دستمزد و نحوه پرداخت آن مطابق با توافق طرفین اگر کارفرما یا طرف قرارداد امتیازی در شرکت یا ذیل قرارداد تنظیمی برای شما در نظر می گیرد مشروط بر اخذ تضمین در قالب سفته یا چک قابل قبول است. 

اما در مجموع برای رفع نگرانی های مطروحه خویش مشورتی با وکیل یا مشاور قراردادها داشته باشید. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.