با وجود عضویت در ثنا برام اظهارنامه حضوری اومده این اعتبار داره؟

پرسش

با سلام و احترام چند روز پیش در حیاط منزل اتفاقی یک برگه اظهارنامه دیدم که مال من بود. با توجه به اینکه در سامانه ثنا عضو هستم و اظهارنامه ها در سامانه به دستم میرسیده، با کمال تعجب این اظهارنامه اصلا در سامانه نیست! آیا چنین موردی امکان دارد؟ با وجود این مسئله اگر روزی اظهارنامه بیاید و متوجه نشوم و رای صادر بشود چگونه میتوانم پیگیری کنم؟ با تشکر

پاسخ مشاور

تمامی اوراق قضایی از جمله ابلاغیه، دادنامه، اظهارنامه و سایر تصمیمات قضایی در صورت عضو بودن مخاطب ابلاغ از طریق سامانه ثنا انجام می شود اما ممکن است اظهارنامه ارسالی برای شما از دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر ازدواج و طلاق از بابت مطالبه طلب یا مهریه باشد که این موضوع دیگر مسیر سامانه ثنا را برای ابلاغ طی نمی کند. نتیجتاً اگر پرسش شما صرفاً در خصوص اظهارنامه است که ممکن است اظهارکننده اطلاعات شما را صحیحاً در دفتر خدمات الکترونیک قضایی اعلام نکرده تا ابلاغ بصورت سنتی انجام شود.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.