مطالبه وجه از وام گیرنده

پرسش

سال 96 پدر و برادرم از خانمی جهت دریافت وام ضمانت کردند ولی وام گیرنده پس از واریز چندقسط الباقی اقساط را نپرداختن و در انتها پس از شکایت بانک از پدر و برادرم و محکومیت ضامنین و وام گیرنده بازهم وام گیرنده هیچ اقدامی نکردند و من (شخصی به جز ضامنین) با اخذ وامی دیگر از بانک(اقساط)وام گیرنده را تسویه نمودم و چک و سفته ضامنین را پس گرفتیم. الان مرا راهنمایی کنین که چگونه طلب خود را از وام گیرنده بگیرم.البته دادخواست مطالبه وجهی دادم ولیکن شورا میگوید امکان دارد خوانده درجلسه رسیدگی بگوید که شما ضامن نبودین و هیچ اذنی در پرداخت و تسویه وام نداشتین و دادخواست رد میشه.الان شما بگویید چه اقدامی بکنم که حکم محکومیت خوانده رابگیرم ودادخواستم رد نشه؟ایا دادخواست ورودثالث تبعی بدم رای میگیرم؟

پاسخ مشاور

شما ذینفع این دعوا محسوب نمی شود چه بعنوان اصیل و چه بعنوان ورود ثالث اما ضامنین می توانند با توجه به پرداختی که با اذن ایشان از طرف شما انجام شده و اسناد و مدارکی که بانک در اختیار ایشان قرار داده نسبت به مطالبه مبلغ وام از مدیون اصلی اقدام کنند.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.