اختلاف در مورد استفاده از فضاهای مشاعات ساختمان

پرسش

با سلام و احترام . ساختمان مسکونی در حیاط پشتی دارای دیزل ژنراتور برق است مالک واحد طبقه همکف (که از پشت پنجره های اتاق خواب مشرف به دیزل است ) در زمان بازدید واحد برای خرید ، دیزل را که مشرف به پنجره های واحد است دیده و با اطلاع کامل از وضعیت آن خریداری کرده است ، و پس از یکسال بعد از استقرار در واحد خریداری شده خود ؛ مانع استارت و استفاده از دیزل و حتی سرویس و بازدید فنی آن میشود و مدعی است که صدای کار دیزل از انها سلب آسایش نموده و باید همه واحدها هزینه کنند و محل دیزل را از حیاط پشتی به محل دیگری در حیاط جلویی جابجا کنند . در صورتیکه تعدادی از واحدها معترضند که ایشان از ابتدا شرایط واحد مسکونی خود را دیده و موقعیت دیزل را میدانسته و واحد را خریداری کرده است و چرا الان ما همه باید برای آسایش ایشان هزینه کنیم ؟ سوال : آیا هزینه کل جابجایی دیزل بر عهده همه واحد هاست یا فقط خود واحد همکف باید کل هزینه ها را پرداخت کند . ثانیا : اگر واحد فوق با پرداخت کل هزینه جابجایی دیزل موافقت نکند تکلیف ساختمان با ایشان در مورد عدم اجازه استفاده از از دیزل و سرویس آن در همان حیاط پشتی چیست ؟

پاسخ مشاور

پاسخ پرسش نخست: چون ژنراتور برق جزء مشاعات ساختمان محسوب می شود در صورتی که همگی رضایت بر جابه جایی داشته باشند بایست هزینه پرداخت کنند در غیر اینصورت تنها واحد مربوطه که خواهان جابه جایی است، بایست هزینه پرداخت کند. 

پاسخ پرسش دوم: مدیر ساختمان می تواند از بابت ممانعت ایجاد شده، دعوای مزاحمت علیه ایشان مطرح تا رفع مزاحمت شود. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.