واخواست سفته

پرسش

سلام روز بخیر با یک شرکت صنایع غذائی دو سال اخیر بعنوان تامین کننده کار کردم درقالب قرارداد سفته هم ضمانت قرارداد است البته در قرارداد شرکت موردنظر به من اختیار داده است که در صورت عدم ایفای تعهدات من به هر نحو که صلاح میدانم خرج یا واخواهی کنم الان تصمیم گرفتم بخشی از سفته ها رو واخواهی و سپس دادخواست صدور اجرائیه بدم و حساب‌های بانکی شرکت رو توقیف کنم سوالم این است تاریخ سررسید سفته را چه وقت بزنم که بتوانم از تاخیر تادیش استفاده کنم؟ آیا تاریخ همه ی سفته ها را میبایست یک زمان بزنم؟ با سپاس فراوان از شما

پاسخ مشاور

تاریخ سررسید به اختیار شما واگذار شده است اما مطالبه خسارت تاخیر تادیه از زمان واخواست سفته محاسبه می گردد نه تاریخ سررسید، در نتیجه تاریخ سررسید را جوری تنظیم کنید که در مهلت 10 روز پس از آن بتوانید واخواست کنید تا از امتیازات تامین خواسته بدون پرداخت خسارت احتمالی معاف شوید. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.