مهریه با محکومیت به تمکین

پرسش

سلام خسته نباشید زوجه بعد از ترک منزل در دادگاه محکوم به تمکین شد با صدور اجراییه و مراجعه حاضر نشد برگردد حال مهریه اش را به اجرا گذاشته سوال شده است مگر حکم الزام بر تمکین از دادگاه صادر نشده است که قدرت اجرا ندارد ؟ پس نمیتوان اسمش را حکم گذاشت ، بهتر هست اسم "سرکار گذلشتن مردها"مسخره کردن " باشد قابل درک میشن 2 تا حکم از 2 دادگاه یکی قابل اجرا باشد و دیگری بی مفهوم باشد زوج هم بدهکار پدر زوجه نبود دین را قبول کرده به خاطر زندگی حال زندگی را ترک کرده اموالی فروخته میلیارد بدهکار زوج شده است حکم تمکین توان ممانعت از حبس را ندارد .توضیحاتی اگر ارائه شود تشکر میکنم

پاسخ مشاور

"کفه ترازو در وضع قوانین خانواده کنونی به نفع مرد سنگینی می کند"؛ شما حکم تمکین گرفته اید و همسرتان می تواند به آن حکم تمکین نکند و در این صورت ناشزه شناخته شده و از حق مطالبه نفقه محروم می شود و این حکم منافی حق مطالبه مهریه ایشان نیست و شما مکلف به پرداخت مهریه ایشان می باشید. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.