سرقت آهن آلات

پرسش

باسلام، ما 30 ساله که یه کارگاهی را اجاره کردیم، چند ماه قبل مالک (موجر) که در مجاورت ما هم کارگاهی دارند، مدعی شده که به میزان 90میلیون تومن اهن‌آلات را از داخل کارگاه خودشون و از روی دیوار با جرثقیل داخل محوطه ما گذاشته و بعد از دوماه اومده و دیده که اهن‌آلات به سرقت رفته، که اول از من شکایت خیانت در امانت کردن و رفته رفته عنوان شکایتش تغییر کرده به سرقت، متاسفانه الان هم در مرحله بازپرسی دوتا شاهد آوردن که در زمان انتقال آهن آلات حضور داشتن و دیدن که آهن آلات گذاشتن در محوطه کارگاه ما، بازپرس هم ادعای مالک مارو قبول کرده و از من کفالت خواستن، یکماه قبل مدعی شده که ارزش اهن‌آلات 260 میلیون تومان بوده و الان که دیگه مراحل بازپرسی تمام شده بازپرس مجددا منو خواسته و میگه: میخوام رای بدم و قطعا محکوم هستی و تنها لطفی که بهت میکنم اینه که بهت میگم در جریان باشی و سند با خودت بیار و ..... من میخوام بدونم، مگر بازپرس میتونه رای بده و ضمانت کفیل منو لغو کنه یا افزایش بده؟ ازطرفی، هیچ پیام یا اطلاعاتی هم در سامانه ثنای من نیست، میگن پرونده ثبت نشده و .... مگه میشه پرونده را ثبت نکنن و اینجوری به کسی اتهام بزنن؟

پاسخ مشاور

بازپرس محترم صرفاً می تواند در صورت احراز بزه انتسابی، قرار جلب به دادرسی صادر کند و صدور حکم در صلاحیت دادگاه می باشد و شما می توانید با ارائه دفاعیات معقولی نسبت به صدور رأی برائت قاضی را مجاب کنید. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.