عدم عدالت در پرداخت کارمندان وزارت کار

پرسش

با سلام از زمان حضور وزیر جدید کار، حدود 7 ماه پیش، و پس از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت متبوع اقدام به پرداختهای غیر متعارف به برخی کارکنان نموده که تاکنون هیچ سابقه ای نداشته. بر این اساس به تمامی کارکنان متاهل هر ماهه مبلغ 500 هزار تومان اضافه بر حقوق و به ازای هر فرزند 100 هزار تومان پرداخت می گردد. بعبارتی به کارمند زن متاهل که دارای 2 فرزند باشد مبلغ 700 هزار تومان ماهانه اضافه پرداخت می گردد. به زنان مطلقه یا بیوه نیز این مبلغ پرداخت می شد. از طرف دیگر به کارمندان آقا دقیقا همین موضوع رعایت می گردد در صورتیکه این کارمندان آقا در حکم کارگزینی خود نیز حق عایله مندی دارند بعبارتی به مردان دو برابر زنان پرداخت می شود علی ایحال موضوع اینست که تنها کسانی که از این موضوع محروم می باشند کارمندان مجرد خانم و آقا هستند که عین بی عدالتی و خلاف قانون استخدام کشوری می باشد و در قانون حمایت از خانواده نیز این موضوع نیامده. درخواست بنده بررسی قانونی بودن این مطلب است که آیا وزارت می تواند این بی عدالتی آشکار را ادامه دهد و بخشی از کارکنان را محروم از این مزایا نماید؟ قابل ذکر است بارها این مطلب به گوش وزیر یا مشاور ایشان در امور زنان رسیده ولی به هیچ نتیجه ای نرسیده

پاسخ مشاور

مطابق با آیین نامه داخلی که ابلاغ شده است، اقدام نهاد مربوطه قانونی بوده است و اگر اعتراضی به آن دارید می توانید با طرح شکایت از طریق دیوان عدالت اداری موضوع را پیگیری کنید. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.