جعل مبایعه نامه توسط شوهرم

پرسش

با سلام لطفا به یک بانوی میانسال خانه دار که در زندگی بهم خیانت شده و چیزی هم در این دنیا بغیر از همین ملک ندارم کمک کنید در سال 1376 1000 متر زمین مزروعی بنام خودم و با مبایعه نامه خریدم همان سال شوهرم میوه ها که آلبالو بود را برداشت کرد و تمام درختانش را قطع کرد و فروخت و دور تا دور دیوارکشی و سقف زد و اجاره داد از همان سال خورد خورد ساختمانش را کمی اضافه کردیم و برقش هم بنام خودش کشید و بعنوان کارگاه چوب بری اجاره میداد در تمام این سالها بنام خودش اجاره نامه ها را تنظیم میکرد و ریالی به من پرداخت نمیکرد تا اینکه یکسال و نیم قبل متوجه شدم که مبایعه نامه را بنام خودش جعل کرده و من با استفاده از مبایعه نامه اصلی شکایت جعل کردم و بعد از یکسال الان نظریه کارشناسی 1 و3 و 5 نفره بنفع من صادر شده و تازه پرونده از بازپرسی به دادستانی ارجاع شده فعلا شوهر خائنم با کفالت آزاده... و من منتظرم یک انتظار خیلی سخت...خواهشا راهنمایی کنید که من از این به بعد باید چیکار کنم که بتوانم زودتر حقم را و ملکم را تصرف کنم؟ چقدر طول میکشد تا حکم صادر شود؟ و چه مراحل دیگری باید طِی شود؟ میگوید ساختش را خراب میکنم آیا این حق را دارد؟ ممنون از راهنمایی و ببخشید سؤالم طولانی شد؟

پاسخ مشاور

نسبت به شکایت جعل، پس از صدور قرار جلب دادرسی، پرونده بهمراه کیفرخواست به دادگاه کیفری 2 ارسال خواهد شد، و یک جلسه رسیدگی برگزار خواهد شد، و در نهایت با استناد به نظریه کارشناسان محترم خط، حکم بدوی مبنی بر محکومیت ایشان به پرداخت جزای نقدی صادر خواهد شد و ایشان بیست روز فرصت تجدیدنظرخواهی دارند، و اگر اعمال حق تجدیدنظرخواهی کنند، پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال خواهد شد، و در نهایت حکم قطعی از آن دادگاه صادر می شود. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.