طلاق از شوهرم که تعادل روانی نداره

پرسش

سلام من 21 سالمه و 6 سال ازدواج کردم حاصل ازدواج ما یه دختر یک ساله است همسر من اصلا تعادل نداره نه جسمی نه روانی سر کوچک ترین مسائل منو کتک میزنه خیلی شکاک هستن الآنم یک ماه از آخرین دعوای ما میگذره که خودشون منو بچمو از خونه بیرون کردن دعوای ما سر اینکه چرا طلاهای منو بخاطر کسی که نمیشناسم فروخته ولی شوهرم میگه اون طلاها اصلا حق تو نیستن درصورتیکه در سند ازدواج نوشته شده همه چیز چند سال پیش طلاهای عقدمو فروخت برای پول پیش خونه که شد 20 تومن اگه بخوام بگیرم باید به اندازه پول سال 97 بگیرم یا نرخ روز؟ ولی میخواد ازم شکایت کنه برا ترک منزل من شاهد هم دارم و اینکه چند ماه هست نفقه نمیده طوریکه گوشواره دخترمو برد فروخت برا خرجی خونه خودش گفته بچه رو نمیخوام مدرک هم پیام دارم ازش چطوری راضیش کنم که توافقی طلاق بگیریم ولی حداقل کمی از مهریه مو بدن؟

پاسخ مشاور

شما دادخواست مطالبه نفقه معوقه و حال و همچنین دادخواست مطالبه نفقه فرزندتان را بدواً اقامه کنید. طلاق از سوی شما با توجه به توصیفاتی که از همسرتان داشتید، تا حدودی مشروط به بذل مهریه است منوط به پذیرش زوج. اولویت را بر توافق بگذارید. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.