تخلیه ملک با وجود اتمام قرارداد اجاره

پرسش

مالک هستم. موعد قرارداد مستاجرم 15 روز پیش به اتمام رسیده. همان روز عدم حضور در املاک با امضا 3 شاهد گرفتیم. دو روز بعد هم 2 صورتجلسه پلیس که ایشون تشریف نمی اورند پولشونو بگیرن و کلید و تحویل بدن دو روز بعد اظهارنامه فرستادن که ملک تخلیه و می بایست مالک پولمو تحویل بده جواب اظهارنامشونو دادیم که کذبه و 3 روز مهلت دارن شماره حساب بفرستن و کلید و تحویل بدن جوابی نگرفتیم در نهایت دادخواست دستور تخلیه فوری و خسارت دادیم وکیلشون پیام دادن که تامین دلیل داریم که خونه خالیه، رفتیم شورا گفتن کلید دسته خود مستاجر هستش و یک هفته پیش ما تامین دلیل دادیم بهشون جلسه رسیدگی و تعیین شعبه شده برامون سوالم اینکه آیا ایشون مجازن منزل رو تخلیه و کلید رو نزد خودشون نگه دارن و به دفتر شورا یا املاک تحویل ندهند در صورتیکه ملک من درسته خالی بوده ولی کلیدش دسته ایشونه و در غصب ایشون بوده؟؟ خسارت بهم تعلق میگیره؟؟

پاسخ مشاور

خیر تأمین دلیل جهت تخلیه عین مستأجره کفایت نمی کند بلکه ایشان می بایست کلید را تحویل شورای حل اختلاف بعنوان مرجع پذیرش درخواست تأمین دلیل می نمود. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.