تصویبنامه راجع به لزوم تشکیل اردوی فوق العاده در خارج شهر تبریز

تصویبنامه راجع به لزوم تشکیل اردوی فوق العاده در خارج شهر تبریز
مصوب 1292,02,15

هیئت وزراء عظام بر حسب مخابرات حضوری آقای حاجی شجاع الدوله راجع بماموریت قشونی آذربایجان و لزوم تشکیل اردوی فوق العاده در خارج شهر تبریز و بملاحظه هیئت کلیه امور آذربایجان خاصه سر حدات آن ایالت که از تحت اشغال حاکم عثمانی خارج شده است و باید در تحت مراقبت و اشغال حاکم ایران درآید در جلسه سه شنبه بیست و نهم جمادی الاولی 1331 مواد ذیل را تصویب مینمایند.

1- برای جلوگیری از انقلابات عشایری اردوئی مرکب از دو هزار و پانصد نفر از سواره و پیاده و توپخانه در خارج شهر تبریز تشکیل خواهد شد که لدی الضروره قوای ساخلوی سر حداتی را که مسکن عشایر است تقویت نماید.

2- میتوان اعتبار نقدی که برای تشکیل اردوی فوق لازم خواهد بود وزارت جنگ با موافقت ایالت آذربایجان معین خواهد نمود که در تحت نظارت و تفتیش اداره مالیه آذربایجان بمصارف لازمه برسانند همچنین برای تدارکات اردوی مزبور (از قبیل چادر و ملبوس و غیر آن) وزارت جنگ وجهی تخصیص خواهد نمود که با نظارت اداره مالیه تدارکات لازمه را در محل تهیه نمایند.

3- مدت انعقاد اردوی مزبور از تاریخ تشکیل تا انقضای پنجماه خواهد بود و مخارج آن بنسبت نفراتی که حاضر میشوند تأدیه خواهد شد و عندالضروره با رای ثانوی هیئت وزراء ممکن است اینمدت به یک سال و دو ماه دیگر تمدید شود.

4- سواران ایرملو ...... دشتی که همیشه در قصبات و قراء سرحدی مأمور و متوقف بوده و حقوق دیوانی دریافت میداشتند و از قرار اظهار آقای حاجی شجاع الدوله حقوق آنها معادل سه هزار و هفتصد و هیجده تومان نقد و هشتصد و پنجاه خروار و هشتاد من جنس است باید حقوق آنها پرداخت شود که کماکان در سرحدات مأمور و مراقب خدمت باشند و حقوق آنها جزء بودجه قشونی هذه السنه اورئیل آذربایجان بخرج منظور خواهد شد.

5- وزارت داخله و وزارت جنگ و وزارت مالیه مدلول اینحکم و بموقع اجرا خواهند گذاشت.