سلام درود بر شما، من ضامن وام یکی از آشناها شدم که قرار نبود ضامن بشم ولی با اصرار زیاد اینکارو کردم و برای آسودگی خاطر خودم هم به اندازه مبلغ وامش سفته گرفتم، بعد از گذشت نیمی از پرداخت اقساط متوجه شدم، دیگر پرداخت نکرده و بانک برام اخطاریه پرداخت اقسام وام گیرنده، فرستاده، میدونم اگر پرداخت نکنم از حقوقم کسر میشه، ولی این سفته ای که دستم هست رو میشه روش اقدام کرد؟
سلام چکی دارم برای سال 85 که همان سال برگشت خورد و خیلی پیگیری برای مطالبش کردم و حتی همان سال ماشین صادرکننده را برای بخشی از چک توقیف کردم، اما تو این چند سال مابقی طلبم مونده که طرف اومده راضی شده بدهیشو بده، حالا باید بر روز پرداخت کنه یا همون مبلغ چک؟