سلام وقت بخیر من بعد از 10 سال کاری در شرکتی به دلیل دریافتی پایین و حجم بالای کار، تصمیم بر جدایی از کارم گرفتم و قرار شد که یک ماهه کلیه حقوق و امتیازات من پرداخت شود، در فاصله یک ماه پرداخت نشد و بصورت خیلی اتفاقی چک یکی از مشتریان که حامل بود به دست من رسید، خواستم بدونم اگر من چک رو پاس کنم، مشکل حقوقی برام پیش نماید؟
سلام من سفته ای از شخصی دارم که ازش مبلغی طلبکارم و رسیدم دارم و تو رسید نوشته تا تاریخ سررسید سفته، دستم امانته، حالا تاریخ منقضی شده من به پولم نرسیدم خواستم بدونم با این رسید که توش نوشته دست من امانته، من برم واخواست کنم فردا رو شکایت خیانت در امانت نکنه؟