razavi.jpeg (36 KB)
 
 
قاضی مسعودی مقام، در حاشیه اولین جلسه متهمان پتروشیمی،  در جمع خبرنگاران درباره نحوه بازداشت هادی رضوی، متهم پرونده بانک سرمایه و از سرمایه‌گذاران سریال شهرزاد که داماد محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران نیز هست، بیان کرد: بعد از صدور حکم، پرونده به دادسرای جرایم اقتصادی ارجاع شد و صبح دیروز جلب آقای رضوی صادر شد و حدود ساعت 8 و نیم یا 9 شب به بعد دستگیر و روانه زندان گشت.
رضوی متهم به پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه با هدف خارج کردن حدود 107 میلیارد تومان از این بانک بدون تودیع وثیقه و تحصیل مال نامشروع شده بود. قوه قضائیه هفته گذشته اعلام کرده بود که دادگاه رضوی را به 20 سال زندان، رد مال، 74 ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم کرده است. پیش از این هادی رضوی همه اتهامات را رد کرده و خطاب به قاضی گفته بود: "از برگزاری دادگاه علنی خوشحالم و از شما می‌خواهم که بدون ترس و لرز مطالبم را بگویم." نامبرده اتهامات دیگری از جمله خرید و فروش چندین ملک غیر قانونی و خرید و فروش و توزیع غیر قانونی گوشت و مرغ را نیز در کارنامه دارد.
قاضی مسعودی در رابطه با آخرین وضعیت سایر پرونده ها دادگاه های ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز افزود: تحقیقاتی که باید برای احراز رقم در پتروشیمی و میزان سوء استفاده های اخلال در نظام اقتصادی انجام می شد مراحل انتهایی است و سعی می‌کنیم از انتهای مرداد ماه متهمین را برای اخذ آخرین دفاع احضار کنیم. (منبع خبر: ایسنا)