عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم تحلیف 245 کارآموز وکالت که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، بیان کرد: در مراسم امروز شما سوگند یاد می کنید و به معنای اخص وارد عرصه وکالت می شوید. بدانید که سرچشمه عدالت و حقوق از خردورزی است، وکیل و قاضیِ ماندگار خردمند است و قدرت تفسیر دارد. همه قضات، قضات دیوان عالی کشور نخواهند شد و همه وکلا هم وکلای مشهوری نخواهند شد. آن وکیل و قاضی موفق خواهد بود که خردمند و با دانش است.
 
 
tahlif.jpg (176 KB)
 
 
دومین رکن سوگند این است که احترام بگذرایم. احترام فقط احترام به قاضی نیست بلکه احترام به متهم نیز هست. اگر قرار باشد احترام و جایگاه دو بازوی عدالت را حفظ نکنیم، مبارزه با فساد معنا ندارد. مهم نیست با ما چگونه برخورد می‌شود. مهم این است که ما محترم باشیم و احترام بگذاریم. وی اضافه کرد: جذب هایی در مرکز امور وکلا و مشاوران قوه قضاییه در حال صورت گرفتن است. استدعا دارم جلوی جذب را بگیرند یا آن را به حداقل برساند.
امینی همچنین در رابطه با مسایل روز جامعه وکالت بیان داشت: آرزو دارم اگر لباس سلامت را از دست دادیم، لباس شرافت را از دست ندهیم. ما دادگستری مقتدر را دوست داریم. هیات مقررات زدایی در راستای اینکه ما شغل آفرینی کردیم نه کارآفرینی ما را در وزارت اقتصاد محکوم کرد. گفتند وکلا اسم خود را در سامانه ثبت کنند. هیات تخصصی دیوان هم این را تایید کرده بود. در حال بحث و تبادل نظر هستیم تا این را رفع کنیم./ایسنا