رئیس شورای اسلامی شهرستان ری اعلام کرد: وضعیت زندانیان در فشافویه از نظر امکانات مناسب نیست؛ این زندان گنجایش لازم و زیرساخت‌های لازم برای نگهداری از این حجم از مجرمان را ندارد.
 
 
khalil.jpeg (51 KB)
 
 
حسن خلیل‌آبادی رئیس شورای اسلامی شهر ری طی گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایلنا در رابطه با وضعیت زندان فشافویه به خصوص پس از انتقال بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر به آنجا، بیان کرد: ماه گذشته و در پی بازدیدی که از زندان فشافویه داشتم، مسئولان زندان اظهار کردند وضعیت زندانیان از نظر امکانات مناسب نیست و گنجایش لازم و زیرساخت‌های لازم برای نگهداری از مجرمان را ندارد. همان زمان نیز جمعیت زندانیان زیاد بود و در پی اتفاقات اخیر نیز جمعیت بازداشتی‌ها در این زندان بیشتر شده است و جوابگوی این حجم از بازداشتی نیست. زندان فشافویه امکانات لازم را ندارد و استقرار این تعداد بازداشتی در این مکان سخت است، حتی کارکنان سازمان زندان‌ها در آنجا شرایط سختی را می‌گذرانند، چه برسد به زندانیان. از همه مسئولان به ویژه مسئولان قضائی خواهش می‌کنم در شرایط کنونی توجه و رسیدگی بیشتری به این زندان داشته باشند.
وی ادامه داد: باید هرچه سریعتر در خصوص بازداشتی‌ها غربالگری صورت گیرد تا آنهایی که مجرم نیستند و یا به صورت تصادفی و ناآگاهانه در ناآرامی‌های اخیر مشارکت داشتند، آزاد شوند و با آنهایی که مرتکب جرم شدند طبق روال قانونی برخورد شود./ ایلنا