رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: نسبت به حقوق مردم باید حساسیت وجود داشته باشد؛ خسارت دیدگان مطمئن باشند که مورد حمایت قانون قرار دارند.
 
 
 
khesarat.jpeg (79 KB)
 
 
 
سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به حوادث پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور بیان کرد: اقناع افکار عمومی در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت باید پیش از اجرای طرح صورت می‌گرفت، اما همچنان ضرورت آن باقی است و موضوع باید توسط کارشناسان، نخبگان و صاحبنظران به درستی تبیین شود. امروز مساله معیشت مردم در اولویت قرار دارد، مساله بازار و قیمت کالاها برای اقشار کم در آمد از مسائل بسیار مهم است. بر همین اساس، نظارت سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول بر قیمت‌ها ضروری است.
وی ادامه داد: نسبت به اجرای طرح اشکالات و انتقاداتی وجود دارد که از جمله آن، عدم اقناع افکار عمومی و ایجاد اجماع نخبگانی است. این ایرادات، موجب اعتراض مردم شد، که این اعتراض را باید شنید اما اشرار و دشمنان خارجی بر موج اعتراضات بحق مردم سوار شدند و تصور کردند با سوءاستفاده از این فضا می‌توانند به اهداف خود نائل شوند. به همین دلیل اقدام به شرارت، ناامنی، ایجاد نگرانی برای مردم و وارد آوردن خسارت‌هایی به اموال عمومی و خصوصی کردند که البته توطئه‌های آن‌ها خنثی و امنیت کشور تضمین شد. پرونده این افراد اعم از اشرار و افراد وابسته به بیگانگان که توسط نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه و سایر ضابطان به دستگاه قضایی تحویل داده شده اند، عادلانه و قانونی در دست بررسی است و به زودی مردم در جریان رسیدگی به این پرونده‌ها قرار خواهند گرفت. از خسارت‌های جانی و مالی خسارت دیدگان نمی‌توان گذشت، درخواست ما از مسئولان بویژه دولت این است که نسبت به جبران خسارت‌ها فکر و اقدام کنند. همکاران ما نیز این موضوع را دنبال کنند، زیرا نسبت به حقوق مردم باید حساسیت وجود داشته باشد و خسارت دیدگان مطمئن باشند که مورد حمایت قانون قرار دارند./ ایسنا