bashar.jpeg (45 KB)
 
 
علی باقری کنی صبح امروز (چهارشنبه) به عنوان دبیر جدید ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جایگزین محمدجواد لاریجانی شد.
 وی در مراسم معارفه اش بیان کرد: طبق اصل 56 قانون اساسی، قوه قضاییه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی ملت ایران است. بخشی از این وظیفه بر عهده معاونت امور بین الملل قوه قضائیه است و آنقدر مهم است که ما باید در این زمینه تلاش کنیم تا نه تنها از جسارت طرف‌های خارج به حقوق ملت ایران جلوگیری کنیم، بلکه اگر تعدی صورت گرفت از همه ابزارها برای دفاع در مقابل آن استفاده کنیم تا حقوق ملت ایران استیفا شود. 
وی ادامه داد: حقوق بشر مولفه قدرت نرم و رکن مهم امنیت ما است. حقوق بشر ابزار و بازیچه و تعطیل بردار نیست. ما حقوق بشر را کالای لوکس نمی‌دانیم که هنگام تبلیغات انتخاباتی از آن استفاده کنید. آمریکایی ‌ها سیاستشان بر مبنای حقوق بشر است، در حالی که حقوق بشر ما، شکل دهنده سیاستمان است. اگر از بیرون به مسئله حقوق بشر نگاه کنیم، جنبه تهدیدی آن بروز پیدا می‌کند اما اگر از درون به موضوع حقوق بشر نگاه کنیم، نه تنها این موضوع تهدید زا نیست، بلکه فرصت آفرین است. اگر از درون نگاه کنیم، باید خود را مجهز کنیم تا در بازار داخل و خارج حقوق‌ بشری نقش فعالی ایفا کنیم. بنابراین ما باید منطبق با مسائل و چارچوب هایی که در نظام وجود دارد، کالاهای منطبق با شرایط روز در عرصه حقوق بشری تولید کنیم./ ایسنا