علی اسمعیلی اظهار کرد: گروه‌هایی که در تئاتر فعالیت ‌کرده اند، احتمال بازگشت مجددشان به زندان زیر دو درصد و متمایل به صفر بوده است.

 

N82770774-72065751.jpg (96 KB)

 

علی اسمعیلی معاون سلامت و اصلاح و تربیت مدیر کل زندان‌های استان تهران در نشست خبری هجدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور بیان کرد: ما 220 گروه هنری و نمایشی در سطح زندان های استان تهران داریم‌ که 2200 نفر از زندانیان در قالب گروه های نمایشی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: کارکردهایی که تئاتر در زندان برای ما دارد این است که هم کارکرد سرگرمی دارد و هم  عزت نفس زندانیان را بالا می برد. ما از تئاتر در زندان ها معجزه ها دیده ایم، اگر زندانیان را 24 ساعت به حال خود رها کنیم، در داخل زندان جرایمی به جرایمشان اضافه می شود؛ اما وقتی از صبح تا شب برای انها برنامه برگزار کنیم، در زندان آرامش بوجود خواهد آمد. ما بازگشت مجدد به زندان را از 20 الی 30 درصد در گروه های مختلف داریم اما گروههایی که در تئاتر فعالیت می کنند، احتمال بازگشت مجددشان زیر دو درصد و متمایل به صفر بوده است.

اسمعیلی در آخر افزود: هجدهمین جشنواره تئاتر زندان های سراسر کشور طی روزهای چهارم تا هفتم اسفندماه با میزبانی اداره کل زندان های استان تهران و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در برج آزادی برگزار میشود و عواید حاصل از آن، جهت آزادی بازیگران نمایش های اجرا شده اختصاص می یابد./ ایسنا