رئیس‌کل دادگستری گلستان از مردم خواست، در راستای توصیه‌های پزشکان جز برای ضرورت از خانه خارج نشوند و خدمات قضایی و پیگیری پرونده‌های خود را اینترنتی انجام دهند.

 

12620696134126931131322339254138701094229.jpg (65 KB)

 

هادی هاشمیان رئیس‌کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه بیشترین مراجعه مردم به محاکم برای پیگیری پرونده‌ها است بیان کرد: افراد می‌توانند از طریق سامانه ثنا با کد 16 رقمی که هنگام ثبت دادخواست و شکایت به آنان داده‌شده، برای پیگیری روند رسیدگی به پرونده و آگاهی از فرآیند رسیدگی به سامانه     www.adliran.ir  مراجعه کنند. کسانی که نام کاربری یا شماره پرونده را فراموش کرده‌اند نیز می‌توانند تماس بگیرند. شماره تماس همه دادگستری‌ها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف استان نیز در سایت www.dadgostari-gs.ir  برای سهولت مردم در دسترس است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به فعالیت 31 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان، ادامه داد: در همه شهرهای استان این دفاتر فعال است و از امروز علاوه بر خدماتی که تاکنون ارائه می‌کردند، ثبت لوایح هم استانی‌ها نیز در این دفاتر امکان‌پذیر شد. در راستای بخشنامه رئیس قوه قضاییه، جز پرونده‌هایی که امکان رسیدگی غیرحضوری دارند و پرونده‌هایی که فوری و ضروری هستند، رسیدگی به بقیه پرونده‌ها به فروردین 99 موکول شد.

وی از فراهم شدن بستر ارائه مشاوره حقوقی شبانه‌روزی برای گلستانی‌ها هم خبرداد و اضافه کرد: تا پیش از این مردم می‌توانستند فقط در ساعت اداری با شماره 129 تماس و مشاوره حقوقی رایگان بگیرند، اما با فراهم شدن بسترهای جدید، امکان دریافت شبانه‌روزی مشاوره حقوقی برای شهروندان گلستانی فراهم شد. به این ترتیب افراد برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان و گفتگو با کارشناسان حقوقی نیاز به مراجعه حضوری به دادگستری ندارند./ ایسنا