رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران اظهار کرد: آژانس‌های مسافرتی که پول مردم را عودت نکرده‌اند، به پلمب تهدید شده‌اند.

 

ajans.jpg (96 KB)

 

امیرپویان رفیعی‌شاد رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران در رابطه با این موضوع بیان کرد: از همه هموطنان که قصد سفر نوروزی داشتند، درخواست می‌کنیم به طور کامل انصراف ندهند و فقط مطالبه‌گر نباشند، زمان سفر را تغییر دهند، چون ایرلاین‌ها، هتل‌ها و کارگزاران خارجی و داخلی، هنوز پول‌ها را عودت نداده‌اند که آژانس‌های مسافرتی آن را کامل به مردم برگردانند.

وی ادامه داد: هنوز دفتری پلمب نشده اما تعزیرات به این کار تهدید کرده است، انتظار داریم سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و قوه قضاییه و وزارت صمت همکاری بیشتری با صنف گردشگری داشته باشد. این همه فشار باعث می‌شود دفاتر خدمات مسافرتی تعطیل شوند و دیگر پاسخگوی مسافر نباشند. در این وضعیت اگر زمان دهیم تا آژانس کار کند و پول مردم را عودت دهد، بهتر است یا این‌که آن‌ها را پلمب کنیم و آمار بی‌کاری را بالا ببریم.

رفیعی‌شاد اضافه کرد: هتل‌داری که از آژانس پول گرفته تا پیش از عید بازسازی کند معلوم است الان پولی ندارد به آژانس یا مردم بازگرداند. گردشگری زنجیره خدمات است، به همکاری و همیاری همه نیاز دارد، آن هم در شرایطی که تسهیلات دولت فوری و تامین‌کننده ضرر نیست.

وی در پایان درباره بسته حمایتی که به صنعت گردشگری اختصاص داده‌ شده است، گفت: این بسته حکم آب‌نبات چوبی را دارد، حمایت باید فوری و کاربردی باشد، باید سریع‌تر ابلاغ شود، این‌که بانک‌ها به آن تمکین نکنند و یا اجرای آن را به ماه‌های آینده موکول کنند که فایده ندارد. ‌نگرانی از این بایت است که بسته حمایتی زمانی ابلاغ و لازم‌الاجرا شود که پرونده ویروس کرونا در کشور بسته و این حمایت‌ها هم به فراموشی سپرده شود./ ایسنا