در پی مرگ محسن شریفی جوانی یکی از بیماران عیادت شده توسط مرتضی کهنسال (یک مدعی طب اسلامی) که با ادعای درمان بیماران کرونایی وارد بخش قرنطینه بیمارستان انزلی شده و بدون رعایت مسائل بهداشتی صورت بیماران را با عطر آغشته کرده بود، حکم جلب این فرد متخلف از سوی مقام قضایی استان گیلان صادر شد.

morteza.jpg (48 KB)

 

سید رحمان سید زاده دادستان انزلی دیشب (دوشنبه) دراین رابطه بیان کرد: با توجه به لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد مقابله با کرونا، حکم جلب فرد معلوم الحالی که با ادعای درمان با طب اسلامی وارد بیمارستان انزلی شده و مقررات را زیرپاگذاشته بود، صادر شد.

وی ادامه داد: این فرد متخلف با وجود ممنوع الملاقات بودن بیماران کرونایی، با همکاری فردی که به طور موقت در آن مجموعه در زمینه تیمم افراد فوت شده همکاری داشت با استفاده از غفلت ماموران حراست بیمارستان وارد بخش و بر بالین بیماران حاضر شد و از اقدام خلاف اصول بهداشتی خود مبنی بر آغشته کردن صورت بیماران با محلولی فیلم تهیه کرده بود.

دادستان انزلی اضافه کرد: پس از مشخص شدن این امر بلافاصله با ارسال مستندات و مدارک برای دادسرای ویژه روحانیت و دادستان استان گیلان این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و دستور جلب نامبرده توسط مقام قضایی صادر شد.

لازم به ذکر است که سازمان نظام پزشکی کشور چند روز پیش، در پی این اتفاق به حضور مدعیان طب اسلامی بر بالین بیماران مبتلا به کرونا اعتراض کرد و آن را مصداق بارز تشویش اذهان عمومی دانست و خواستار برخورد مقامهای قضایی با این مساله شد./ ایرنا