حقوقدان کوهپایه‌زاده اظهار داشت: دولت مردم را از سفرهای نوروزی نهی می کند ولی متاسفانه در عمل سیاست مشخص و دارای ضمانت اجرایی در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

 

rasool koopaye zadeh.jpg (59 KB)

 

رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز در رابطه با این موضوع بیان کرد: دولت مردم را از سفرهای نوروزی نهی می کند و وزیر محترم بهداشت ملتمسانه و به کرات در صدا و سیما می خواهد که مردم در خانه بمانند ولی در عمل سیاست مشخص و بازدارنده و دارای ضمانت اجرایی در دستور کار قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: سوال اینجاست آیا وظیفه حفظ سلامت مردم با خواهش و التماس محقق می‌شود؟ آیا نمی‌شد با جرائم سنگین و بازدارنده از طریق اعمال کنترل دوربین های مستقر در جاده ها و اعلام آن به مردم در خصوص خودروهایی که در ایام نوروز سفر می کنند مانع از تردد و جابجایی شمار قابل توجهی از مسافران بی مبالات نوروزی شد؟ آیا لازم نیست که ستاد مقابله با کرونا حداقل مدت یک ماه اعلام تعطیلی اجباری برای تردد غیر ضروری داشته باشد و برخورد جدی و دارای ضمانت اجرای قوی و موثر را در صورت تخلف اعلام کند؟

کوهپایه‌زاده اضافه کرد: اگر مراکز دولتی و آموزشی و برخی از نهادهای قضایی چند ماه با تعطیلی مواجه شوند، ضرر و زیان و خسارت این امر کمتر از بالا رفتن آمار تلفات انسانی خواهد بود. ضرورت و مسئولیت حفظ جان و سلامت و حیات مردم دولت را مکلف به دخالت موثر و مستقیم حتی با استفاده از قوه قهریه متناسب و از قبل اعلام شده می‌کند، به خصوص اینکه متاسفانه علی‌رغم همه درخواست‌ها و خواهش ها قسمت قابل توجهی از مردم با بی‌مبالاتی و بی‌مسئولیتی به رفتارهای پرخطر خود ادامه می دهند./ ایسنا