حمیدرضا گودرزی ضمن اشاره به اظهارات رئیس قوه قضائیه، گفت: عدم قرار قبولی وثیقه برای موکلم با فرمایشات رئیس قوه قضائیه که چندین بار دستور دادند که قرارهای تأمین را فوراً قبول کنید،‌ تعارض دارد.

 

najafi.jpg (85 KB)

 

حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی در خصوص آخرین وضعیت موکلش بیان کرد: آقای نجفی در زندان اوین با 11 نفر در یک سلول هستند که یکی از این اشخاص چند روز پیش علائم کرونا داشت و متاسفانه تست او مثبت اعلام شد؛ با توجه به سابقه سکته قلبی حاد، مسدود بودن رگ قلب، بیماری دیابت، پروستات و بالا بودن سنشان، بحث نقل و انتقال این ویروس در مورد آقای نجفی یک حالت خطرناک و کشنده دارد.

وی ادامه داد: باید قرار قبولی وثیقه صادر شود که نشده است. به نظر می‌رسد این موضوع با فرمایشات رئیس قوه قضائیه که چندین بار دستور دادند که قرارهای تأمین را فوراً قبول کنید حتی اگر در روزهای تعطیل باشد،‌ تعارض دارد. خواستاریم که قبول کنند که ایشان موقتاً آزاد شود تا فعلاً از خطر مرگ رهایی پیدا کند تا رأی پرونده‌ای که در دیوان عالی نقض شده به شعبه هم عرض ارجاع و رسیدگی مجدد انجام شود.

گودرزی افزود: نقض رأی از سوی دیوان عالی کشور و اعاده آن به دادگاه کیفری1، نشان دهنده این است که قتل عمد به آقای نجفی منتسب نمی‌شود و مشخص است که قرار وثیقه ایشان باید مورد قبول قرار بگیرد؛ بنابراین عدم قبول قرار وثیقه آقای نجفی خلاف قانون است و با توجه به اینکه ایشان در معرض خطر مرگ قرار دارد، از نظر انسانی نیز درست نیست./ ایلنا