یک عضو کانون وکلا خوزستان اظهار داشت: بعد از طی دوران پرتلاطم کرونا، کشورهای جهان وابستگی بیشتری به یکدیگر پیدا خواهند کرد و به هم محتاج تر خواهند بود، بنابراین در این خصوص باید برنامه ریزی دقیق تر از گذشته به عمل آید و به همین دلیل لزوم صلح جهانی بیشتر خود را نشان می دهد.

 

sadegh alemohamad.jpg (70 KB)

 

سید محمد صادق آل محمد وکیل دادگستری و عضو کانون وکلا خوزستان در رابطه با مهمترین اموری که مسوولان باید برای دوران پساکرونا برنامه ریزی کنند، بیان کرد: برنامه ریزی برای برقراری روابط مفید بین دولت‌ها و روابط بین المللی از مهمترین تمهیدات کشورها برای دوران پساکرونا است و برقراری نوعی همسازی و هماهنگی دوستانه و طراحی برای داد و ستد بازرگانی و ایجاد روابط اقتصادی سودمند و مسالمت آمیز و سعی در تقلیل روابط خصمانه و خودداری از اعمال سیاست جنگ سرد و یا هر عمل دیگری که موجب تشنج در روابط بین المللی باشد نیز برای دوران پساکرونا باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: بعد از طی دوران پرتلاطم کرونا کشورهای جهان وابستگی بیشتری به یکدیگر پیدا خواهند کرد و به هم محتاج‌تر خواهند بود. امروز هیچ کشوری نیست که بتواند نیازمندی‌های علمی و اقتصادی خود را به تنهایی تامین نماید و بدون صادرات و واردات بتواند خود را اداره نماید. همه قاره‌ها به هم وابسته هستند؛ بنابراین در این خصوص باید برنامه ریزی دقیق‌تر از گذشته به عمل آید به همین دلیل لزوم صلح جهانی بیشتر خود را نشان می دهد. برای حفظ صلح پایدار باید برنامه هایی فراهم آید که دولت‌ها به وسیله روابط عالی گوناگون انسانی با یکدیگر ارتباط و پیوند صمیمانه داشته باشند و ریشه‌های اقتصادی و سیاسی جنگ خشک گردد.

آل محمد اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها برای دوران پساکرونا این است که تولید سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی به طور کلی ممنوع گردد و توزیع عادلانه ثروت‌ها و بهره مندی از تمام موقعیت‌ها به نحو مساوی برای همه آحاد بشر ممکن گردد. همچنین امکانات آموزش و پرورش و تحصیلات عالیه برای عموم امکان پذیر شود و استانداردهای دادرسی عادلانه و رعایت آزادی‌های عمومی و محو و نابودی نظام‌های دیکتاتوری، مورد نظر غایی بشر قرار گیرد و هدفی جز گرامیداشت و پایداری انسانیت نباشد و در کلیه شئون زندگی اجتماعی و انفرادی بی حد و حصر و بدون قید و شرط، بیمه ضامن تامین خسارات انواع خطرات پیرامون انسان ها باشد./ ایسنا