دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان اعلام کرد: حکم اعدام مصطفی سلیمی یکی از اشرار مشهور استان کردستان به جرم سرقت، اخاذی مسلحانه، شرارت، سلب امنیت مردم و به شهادت رساندن دو نفر از پرسنل ناجا اجرا شد.

 

mostafa salili.jpg (53 KB)

 

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از دستگیری 65 نفر از زندانیان فراری زندان سقز خبر داد و گفت: در حال حاضر 9 نفر از زندانیان فراری باقی مانده است که اقدامات برای دستگیری آن‌ها نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: حکم اعدام مصطفی سلیمی لیدر زندانیان فراری از زندان سقز که صبح امروز اجرا شده است، در سال 83 در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز صادر و در دیوان عالی کشور در تاریخ 16 اسفند 83 تایید شده بود. جرم او علاوه بر فرار از زندان، سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چندین روستا از روستاهای سقز، اخاذی مسلحانه و آزار و اذیت مردم و سلب امنیت و آرمش مردم و قتل عمدی دو نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز در درگیری مسلحانه سال 83 است.

جباری اضافه کرد: در فاصله محکومیت قطعی و اجرای حکم چندین مرحله قانونی طی شده است، پرونده وی بعد از محکومیت قطعی به حکم اعدام، در سه مرحله در کمیسیون عفو بررسی شد و شرایط قانونی برای عفو احراز نشد و رد شد؛ دو مرحله هم درخواست اعاده دادرسی مطرح شد که رد گردید.

دادستان کردستان افزود: دستگیری او توسط ماموران انتظامی با همکاری مردم بانه و سقز صورت گرفت به گونه‌ای که محل اختفای این فرد را به ماموران انتظامی گزارش کردند./ ایسنا