گودرزی اظهار داشت: موکلم در تاریخ 30 اسفند تست کرونا داد که نتیجه تست وی منفی بود اما همچنان خطر وجود دارد و نباید این گونه برداشت کرد که چون یکبار نتیجه تست منفی بوده، آقای نجفی کرونا نخواهد گرفت.

 

MohammadAli-Najafi.jpg (81 KB)

 

حمیدرضا گودرزی، وکیل محمدعلی نجفی در خصوص آخرین وضعیت موکلش بیان کرد: آقای نجفی چندین بار علائم سرماخوردگی یا کسالت داشته‌اند و در 30 اسفندماه تست کرونا دادند که نتیجه تست ایشان منفی بود اما در معرض خطر هستند و نباید این گونه برداشت کرد که چون یکبار نتیجه تست منفی بوده، آقای نجفی کرونا نخواهد گرفت. با شرایط سنی و جسمی آقای نجفی خطر مرگ ایشان را تهدید می‌کند؛ بنابراین پذیرش قرار وثیقه ایشان استدعای ماست.

وی درمورد وضعیت پرونده شهردار پیشین تهران ادامه داد: امروز ما به دیوان عالی کشور مراجعه کردیم که پرونده به دادگاه کیفری استان ارجاع شود اما متاسفانه هنوز دستور ارجاع پرونده به دادگاه کیفری استان داده نشده و قرار وثیقه نیز مورد قبول واقع نشده است. در پرونده آقای نجفی مساله مهم این است که اگر دیوان عالی کشور نقصی به پرونده می‌گرفت باید پرونده به شعبه رسیدگی کننده، یعنی به شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران بازمی‌گشت اما اکنون دیوان عالی کشور پرونده را به شعبه هم عرض ارجاع داده و مفهوم این است که قتل را شبه عمد می‌داند.

گودرزی در خصوص اظهارات هفته پیش سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه هیچ یک از هم‌بندی‌های نجفی مبتلا به کرونا نیست، اضافه کرد: یکی از هم سلولی‌های آقای نجفی مشکوک به کرونا بود که به بیمارستان طالقانی منتقل شد و نتیجه تست کرونای او مثبت اعلام شد و سپس به زندان اوین بازگردانی شده و در حال حاضر در بخش قرنطینه زندان اوین است. بنابراین الان در بند آقای نجفی کرونایی نداریم، چون آن شخص به بخش قرنطینه منتقل شده است./ ایلنا و ایرنا