رئیس قوه قضاییه با اشاره به موضوع کشتار جوجه‌های یکروزه اظهار داشت: این اقدام، اقدامی غیر قانونی، غیر شرعی و غیر اخلاقی بود و بدتر از آن توجیهاتی بود که از سوی مسئولان صورت گرفت که این کار را ضروری دانستند.

 

Jalase.jpg (103 KB)

 

حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی در خصوص کشتار جوجه های یک روزه در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، اعلام کرد: این موضوع با دستور ریاست محترم قوه قضاییه بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به این که ایران بزرگترین صنعت طیور را در منطقه دارد، لازم بود در ایام کرونا با توجه به کاهش تقاضا، سیاست کاهش تولید زودتر به تولیدکنندگان ابلاغ شود، اما مصوبه کاهش 15 میلیونی تولید جوجه یک روزه در روز هجدهم فروردین ماه و درست زمانی به مرغداران ابلاغ شد که جوجه های یک روزه تولید شده بودند.

وی در خصوص تخصیص ارز برای واردات 2.5 میلیون تن غذای مرغ نیز گفت: عدم تخصیص این مبلغ با وجود مصوبه‌ های قانونی سبب افزایش قیمت نهادههای طیور شد که همین امر ضرر و زیان تولیدکنندگان را در پی داشت و یکی از عوامل از بین رفتن میلیون ها جوجه شد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با انتقاد از زنده کُشی جوجه های یک روزه بیان کرد: کشتار جوجه ها که دل مردم را به درد آورد، اقدامی غیر قانونی، غیرشرعی و غیر اخلاقی بود و بدتر از آن توجیهاتی بود که از سوی مسئولان صورت گرفت که این کار را مسبوق به سابقه و ضروری دانستند.

وی با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید باید نظارت و شفافیت تشدید شود، ادامه داد: اقتصاد سلامت بالاخص در حوزه غذا و دارو نیازمند مدیریت و نظارت بهینه است و برای کالاهای کشاورزی باید به موقع تدبیر کرد و هم بر بازار تولید، هم توزیع و هم مصرف باید نظارت شود.

رئیس قوه قضاییه در پایان سخنانش از اقدام یک قاضی که خود را بهدلیل صدور رأی نادرست در یک پرونده مجازات کرد، تقدیر کرد./ میزان