سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود که بصورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد: در مرخصی اخیر بیش از هزار نفر تبعه بیگانه را مرخصی دادیم. ما دوتابعیتی را به رسمیت نمی شناسیم و ملاک ما در اعطای مرخصی نوع جرم و میزان مخاطراتی که فرد می تواند برای جامعه داشته باشد و داشتن وثیقه بوده است.

 

esmaili dar korona.jpg (81 KB)

 

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری صبح امروز (سه شنبه) خود که بصورت مجازی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره گزارشگر ویژه سازمان ملل که گفته ایران در اعطای مرخصی به زندانیان تبعیض قائل شده است، بیان کرد: اقدام جمهوری اسلامی هم در سلامت زندانیان و هم امنیت زندان‌ها و هم در اعطای مرخصی به زندانیان یک اقدام الگو و نمونه و برجسته در همه نظام‌های حکمرانی است. خوب است امثال این آقای به اصطلاح گزارشگر حقوق بشر، گزارش بدهد در آمریکا و انگلیس و سایر کشورهای اروپایی که شیوع کرونا بیشتر از ایران بوده در مورد زندانیان چه کردند؟

وی ادامه داد: ما هیچ گزارشی از اعطای مرخصی و مساعدت برای زندانیان در دوره کرونا از کشورهای مدعی نشنیدیم. کسانی که عملکرد صفر دارند مورد بازخواست قرار نمی گیرند و برای ما که عملکرد فوق العاده عالی داریم مدعی می شوند. کسی که نمره خودش صفر است، از کسی که نمره 20 دارد، سوال نمی کند و ادعای تبعیض نباید داشته باشد.

 سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: هیچ فرقی بین تابعیت‌ها نگذاشتیم. در مرخصی اخیر بیش از هزار نفر تبعه بیگانه را مرخصی دادیم. برخی از اتباع همین کشورهای مدعی در زمره کسانی بودند که به مرخصی رفتند. ما دوتابعیتی را به رسمیت نمی شناسیم و ملاک ما در اعطای مرخصی نوع جرم و میزان مجازات و مخاطراتی که فرد می تواند برای جامعه داشته باشد و میزان تحمل و داشتن وثیقه بوده است./ ایسنا