آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده روح الله زم به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

 

4396433.jpg (79 KB)

 

قاضی صلواتی در ابتدای جلسه دادگاه عنوان کرد: در مورخ 20 خرداد 99 شروع ششمین جلسه محاکمه متهم پرونده، روح الله زم در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران با حضور مستشار وکیل مدافع و نماینده دادستان در اجرای ماده 352 قانون آیین دادرسی کیفری به صورت علنی را اعلام می‌نمایم. وی پس از تفهیم مفاد مواد 354 و 358 قانون آیین دادرسی کیفری از وکیل مدافع متهم زم خواست جهت تشریح دفاعیات در جایگاه قرار گیرد.

وکیل مدافع متهم زم در ادامه به تشریح عناوین اتهامی موکل خود پرداخت و ضمن قرائت موارد اتهامی مذکور گفت: این موارد کل اتهاماتی است که در کیفرخواست علیه موکل و در قالب نشر اکاذیب بیان شده که می‌توانست جمعا بیان شود.

وی در رابطه با اتهام توهین به مقدسات توسط موکل خود عنوان کرد: این اتهام مبتنی بر واقعیت نبوده و مورد تایید موکل نیز نیست.

وکیل مدافع متهم زم در ادامه در خصوص اتهام توهین به ماموران دولتی و تحریک مردم به اغتشاش اظهار داشت: موکل مسئولیت کار خود را پذیرفته و اعلام داشته که تحت تاثیر جو رسانه‌های خارج از کشور بوده است.

وی ادامه داد: موکل از این بابت نیز اظهار تاسف و ندامت نموده و از این موضوع و آثار زیانباری که به نظام تحمیل شده بسیار پشیمان است.

قاضی صلواتی از متهم زم خواست تا آخرین دفاعیات خود را در جایگاه بیان کند.

متهم زم گفت: یکی از اتهامات من اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی عنوان شده است، اما من قصدی در خصوص ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی نداشتم؛ اگر کاری از دستم در رفت اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنم. با یک لغزش عاقبت آدم به باد می‌رود.

متهم زم در ادام لایحه دفاعی خود را تقدیم دادگاه کرد و قاضی صلواتی نیز ضمن اعلام ختم جلسه گفت: حکم دادگاه در مهلت قانونی صادر خواهد شد.