معاون حقوقی رییس جمهوری اظهار داشت: اگر مکان امنی برای حضور این دختر وجود داشت و بازپرس رسیدگی‌کننده پس از تقاضای دختر، او را به مکان امن اعزام کرده بود، این فاجعه پیش نمی‌آمد.

 

 

157169096.jpg (110 KB)

لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور امروز (پنجشنبه) در حاشیه دهمین اجلاس رئیسان کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور در اصفهان و در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه قتل دختر 13 ساله توسط پدرش نمونه‌ای از خشونت علیه زنان است، بیان کرد: با قتل این نوجوان نه تنها خانواده او آسیب دید بلکه روح جامعه و همه مردم نیز آسیب دید.

وی ادامه داد: امروز باید بصورت دستوری، جامعه را از ارتکاب فعل و ترک فعل خشونت‌آمیز علیه زنان باز بداریم. البته لایحه‌ای با عنوان صیانت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت از مدت‌ها پیش در قوه مجریه تهیه، تنظیم و برای گرفتن نظر قوه قضاییه به این قوه فرستاده شد، اما این بررسی‌ها 2 سال به طول انجامید. ملاحظات خیلی خوبی در این لایحه وجود دارد و وجود مکان‌ های امن برای حمایت از زنان در آن پیش بینی شده است. بررسی این لایحه بطور همزمان در کمیسیون‌های فرعی و اصلی مجلس در حال انجام است و امیدواریم این کار بزودی به نتیجه برسد و در هیات وزیران تصویب و با امضای رئیس جمهوری به مجلس ارائه شود. حمایت‌های قانونی در نظر گرفته شده در لایحه مورد نظر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند طلایه‌دار یک جامعه عاری از خشونت یا با خشونت کمتر علیه زنان شود تا کم‌کم به هدف مورد نظر خود در آن برسیم.

جنیدی با اشاره به لایحه حمایت از کودکان اضافه کرد: این لایحه هم پس از رفت و برگشت‌های متعدد به مجلس و پیگیری‌ معاونت امور زنان و معاونت حقوقی رییس جمهوری بالاخره نهایی شد و چند روز پیش مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. تاکنون اقدامات خوبی برای حمایت از کودکان انجام شده است و در زمینه حمایت از زنان هم تلاش می‌کنیم تا کارهای خوبی با سرعت معقول و بدون شتابزدگی انجام شود./ ایرنا