غلامحسین اسماعیلی از دستگیری قاضی منصوری در رومانی خبر داد و اظهار داشت: این فرد در اختیار اینترپل در کشور رومانی است و هماهنگی‌ های لازم برای تحویل این فرد انجام شده است.

 

DastgiriMansoori.jpg (25 KB)

 

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه مراسم معارفه رییس سازمان زندان‌ها، در جمع خبرنگاران و درخصوص وضعیت متهم منصوری بیان کرد: این فرد در اختیار اینترپل در کشور رومانی است و هماهنگی‌های لازم برای تحویل این فرد انجام شده است؛ اما به لحاظ اینکه آن کشور اصلا پرواز خارجی به علت شرایط کرونا وجود ندارد، این امر با تعویق انجام می‌شود و امیدواریم که این همکاری‌های دوجانبه استمرار داشته باشد.

وی همچنین درباره پرونده سیدمحمود موسوی مجد گفت: این پرونده مربوط به سال 97-98 است و متهمین دیگر پرونده را حضور ذهن ندارم. حکم این شخص صادر شده و قطعیت پیدا کرده است و توضیح دادیم دستگیری موسوی مجد ربطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی نداشته است. ایشان در سنوات قبل اطلاعاتی از حوزه‌های پایه و نظامی ما به ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و همچنین تردد های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های 96 و 97 را هم به سرویس سیاه و هم به سرویس موساد میداده است.

وی درباره اینکه این فرد با کدام یک از سازمان‌های داخلی در ارتباط بوده است؟ اضافه کرد: ارتباطش به لحاظ اینکه بیشتر در سوریه بوده و خانواده‌اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیروهای جمهوری اسلامی ایران که در آنجا حضور داشتند، اطلاعاتی را از فعالیت آنها و حوزه فعالیت وزارت دفاع جمع آوری کرده و به دشمن میداده است.

لازم به ذکر است پس از مطرح شدن نام قاضی منصوری در جلسه اول دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، او در پیامی ویدیویی اعلام کرد که قصد بازگشت به کشور را دارد. همچنین سه‌شنبه 20 خرداد 1399،  سخنگوی قوه قضاییه گفت: سید محمود موسوی مجد، شخصی که درباره محل استقرار و ترددهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و در اختیار بیگانه می‌گذاشت، به اعدام محکوم شده است./ ایسنا